خانه ای تسخیر شده در استرالیا

به گزارش مجله لیست پیوند، فرقی نمی کند به چه سبکی ساخته یا در کجا واقع شده اند، آنها همه گذشته ای ترسناک دارند که هنوز هم ترس به جان افراد انداخته و لزره بر اندام آنها می اندازد.

خانه ای تسخیر شده در استرالیا

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

برای آن دسته از مردم که دوست دارند کمی ترس را تجربه نموده یا حتی آن دسته که با ذهنی باز به جستجوی ناشناخته ها می فرایند، فهرستی از ساختمان های تسخیرشده و معروف دنیا وجود دارد که این احتیاج را مرتفع می نمایند و عمارت زیبا و البته ترسناک مونت کریستو (Monte Cristo) در استرالیا یکی از آنها بوده که بیش از ده سال پذیرای تورهای گردشگری ارواح است.

این خانه تاریخی و ارزشمند در شهر جونی (Junee)، نیوساوت ولز واقع شده است. این عمارت توسط مهندسی محلی به نام کریستوفر ویلیام کراولی و به سبک معماری ویکتوریایی ساخته شد. خانه ای دو طبقه که برفراز تپه و با دیدی مناسب به شهر بنا شد. مونته کریستو را باید تسخیرشده ترین عمارت کشور استرالیا دانست. ارواح مالکان اولیه این خانه یعنی آقای کراولی و همسرش الیزابت ظاهرا پس از مرگشان در سال های 1910 و 1933، راضی به ترک این ملک نشده و آنجا را به تسخیر خود در آورده اند.

ظاهرا در سال 1961 یک سرایدار در خانه به قتل رسیده و یک پسربچه نیز به دلیل افتادن از پلکان جان باخته است. مستخدمی نیز خود را از بالکن طبقه بالا به زیر انداخته و خودکشی نموده است. بسیاری از این راواح نگون بخت اکنون در این ملک غیب و ظاهر می شوند و باور بر این است خانواده کراولی و به ویژه خانم خانه نیز همچنان ساکن این خانه هستند.

لارنس رایان که خانواده اش اکنون مالکیت این عمارت را در اختیار دارند و خود نیز بانی برگزاری تورهای ارواح است، در این مورد می گوید:

ما به ندرت هفته ای را بی دردسر و تشویش به انتها می بریم، بی آنکه کسی در واکنش به حال و هوای خانه از حال برود یا دچار حملات آسم شده یا مستمع صداهای عجیب و بیننده تجسم اشباح و ارواح باشد. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

او اشاره می نماید هر چیزی از لباس، طرز برخورد و حتی شیوه صحبت کردن می تواند روح خانم کراولی را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت اوست که یا بازدیدنماینده را پذیرفته و با او محبت آمیز برخورد خواهد نمود یا برعکس برخوردی خشن از خود نشان می دهد. در حقیقت او حضور واقعی این خانه است.

آقای رایان می گوید که تور گردشگری شاملی اقامت شبانه همراه با صبحانه در اقامتگاه خدمتکاران هست و نیز گردشی دو ساعت و نیمه با شمع نیز در میان این عمارت مخوف برگزار می گردد. در این میان بازدیدنمایندگان یا خوابی توأم با آرامش را تجربه نموده یا تمام شب پلک روی هم نگذاشته و از نعمت خواب بی بهره می مانند. برخی از مردم طاقت این شب زنده داری اجباری و توأم با ترس و وحشت را نیاورده و شب هنگام به سرعت سوار ماشین هایشان شده و عمارت را به مقصد شهر ترک می نمایند تا دست کم در آنجا و با آرامش استراحت نمایند. عده ای هم می گویند که با صدای بچه ها از خواب بیدار شده و اشباح خدمتکاران سابق خانه را به چشم خود دیده اند.

یکی از داستان های معروف این مکان به هارولد استیل (Harold Steel) تعلق دارد که پسر یکی از خدمتکاران این خانه بود، زنی که به دلیل داشتن رابطه نامشروع با آقای کراولی به سرنوشتی شوم دچار شده بود. پسر بیچاره را نیز که به دلیل آن حادثه دچار بیماری روانی شده بود، به زنجیر کشیده و در کلبه ای برای بیش از سی سال زندانی نموده بودند.

این همه سال اسارت تأثیر بدی روی هارولد داشت و او را به مجنونی واقعی مبدل نموده بود. مردم محلی این ناحیه تصور می کردند که هیولایی در کلبه به زنجیر کشیده شده است و بچه ها کنجکاو برای جستجوی این هیولا سری به این کلبه می زدند و اینجا بود که مرد بیچاره همچون یک حیوان به سمت آنها غرش می کرد و عصبانیت و خشم خود را نشان می داد. مردم این اصوات هولناک را حتی شب ها نیز می شنیدند و این مسئله یکی از حوادث تلخ و ناخوشایند این خانه است.

خانواده کراولی تا سال 1948 همچمنان در این خانه سکونت داشتند، پس از آن خانه برای مدتی خالی از سکنه شده و و زیر نظر چندین سرایدا اداره می شد. در نهایت در سال 1963 رج و الیو رایان (Reg & Olive Ryan) این ملک را خریداری نموده و پس از بازسازی در آن سکونت کردند. اکنون این خانه هم به عنوان موزه، فروشگاه لوازم عتیقه و نیز جاذبه گردشگری مورد توجه است و از سوی دیگر به دلیل برخورداری از عنوان معروف ترین خانه جن زده استرالیا، بیش از پیش مورد توجه گردشگران این حوزه قرار گرفته است. به علاوه در شماری از شوهای تلویزیونی معروف به نام این خانه اشاره شده و موضوع ساخت آثاری با موضوع ترس و وحشت بوده است.

آن قدر داستان های ترسناک در خصوص این ملک وجود دارد که خانواده رایان باور دارند این خانه هنوز هم تسخیرشده است. خانم الیو که بیش از 50 سال ساکن این خانه بوده می گوید اغلب حضور مالکان اصلی خانه را حس می نماید. او در ادامه اضافه می نماید که بارها وقتی در خانه تنها بوده، کسی اسمش را صدا زده یا دستی را روی شانه خود احساس نموده است. در ادامه او اشاره می نماید از همان بدو امر متوجه اتمسفر عجیب و مرموز خانه شده و می دانست چیزی متفاوت در خصوص آن وجود دارد.

لارنس پسر آقا و خانم رایان که تمام دوران کودکی خود را در این خانه گذرانده نیز به همین نکته اشاره می نماید. او می گوید گاهی اوقات شاهد اتفاقاتی بوده که هیچ شرح منطقی برایشان وجود نداشت. همسر او سوفیا نیز که برای مدتی در آنجا سکونت داشت نیز نظری مشابه دارد. او حتی گامی فراتر نهاده و می گوید معتقد است در زندگی پیشین خود به عنوان خدمتکار در این خانه مشغول کار بوده است. او می گوید که بارها روح خدمتکاران خانه را دیده و حضور خانم کراولی را حس نموده است.

خانواده رایان ادعا می نمایند شماری از تصاویر ثبت شده از فضای داخلی، گواهی بر ادعای تسخیرشده بودن این ملک هستند. تصاویری که گاهی یک کالسکه و گاهی دستی متعلق به هیچ کس را به نمایش گذاشته و گاهی تصویری از شبح یک خدمتکار را پیش چشم بیننده قرار می دهند.

آقای رایان می گوید که بسیاری از بازدیدنمایندگان قبل از ورود به خانه تمامی این داستان ها را افسانه هایی خرافی دانسته و به آن باور نداشتند، اما بعد از حضور در داخل منزل ناگزیر در خصوص تفکرات قبلی خود تجدیدی نظر کردند.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 130

به "خانه ای تسخیر شده در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای تسخیر شده در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید