کوشش اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با روسیه

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ از کوشش غیر علنی اتحادیه اروپا برای ایجاد تغییر در روابط خود با مسکو اطلاع داد.

کوشش اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با روسیه

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، مارکوس ادِرِر سفیر اتحادیه اروپا در مسکو در تبادل نظر با بلومبرگ، از کوشش خود و تعدادی دیگر از مشاورین ارشد اتحادیه اروپا برای ایجاد تلطیف در فضای خصمانه ایجاد شده میان بروکسل و مسکو طی ماه های اخیر خبر داده و اعلام نموده که اروپا قرار است مواضع سرسختانه خود در قبال روسیه و بر سر مساله اوکراین را کمی تلطیف کند.

ادرر همچنین در ادامه سخنان خود افزوده است که با وجود کوشش های مذکور، بعضی از اعضای اتحادیه اروپا که عاملان اصلی تصویب و پیگیری تحریم ها علیه روسیه به دلیل مساله شبه جزیره کریمه محسوب می شوند، همچنان بر حفظ فشار تحریم ها علیه مسکو اصرار دارند.

با این حال، گفته می گردد نابیلا ماسرالی سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اظهار نطر در مورد انجام چنین کوشش های در بروکسل خودداری نموده و تنها تاکید نموده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره ارتباط پیوسته اجرای پنج اصل راهنما و همچنین رویکرد گسترده تر کردن محدودیت تعامل با روسیه در صورت لزوم، با یکدیگر توافق دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 913

به "کوشش اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید