بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی انجام شد

به گزارش مجله لیست پیوند، مدیرعامل اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی گفت: سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در شهریور سال جاری به وسیله مرغداری های استان صورت گرفته که محصول آن هم اکنون در بازار عرضه می گردد.

بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی انجام شد

کاظم سیف حقیقت اظهار کرد: این اندازه جوجه ریزی در بخش مرغ گوشتی بوده که علاوه بر تامین احتیاج داخل استان بخشی از آن نیز در بازار آذربایجان شرقی عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه 65 درصد مرغداری های گوشتی استان دارای استانداردهای روز هستند، ادامه داد: در سال های گذشته حمایت دولت و ارائه تسهیلات با کار مزد چهار درصد موجب شد تا تحولات خوبی در این بخش انجام گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی اضافه نمود: برای توسعه این صنعت و رونق بیش از گذشته آن احتیاجمند حمایت دولت از این بخش با مشوق های مختلف و کاهش مسائل موجود در جهت ارائه تسهیلات هستیم.

وی با اشاره به قیمت مصوب فعلی برای مرغ در استان افزود: بعد از حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش 6 برابری قیمت نهاده ها بودیم در حالیکه در افزایش قیمت مرغ تغییرات چندانی نداشتیم و این موجب شده تا بعضی از مرغداران دلسرد شوند.

سیف حقیقت با بیان اینکه مرغداری های استان مسئله ای از بابت تامین سوخت در 6 ماهه اول سال نداشتند، یادآور شد: با شروع فصل سرما ضروری است در زمینه تامین سوخت (گازوییل) مورد احتیاج تدابیر لازم به وسیله مراجع مربوط بکار گرفته گردد.

وی با اشاره به اینکه نژادهای مرغ گوشتی راس و پلاس در حال پرورش در استان هستند، گفت: نژاد آرین که یک نژاد داخلی است در سال چندین بار فراوری می گردد لذا احتیاجمند اصلاح این نژاد برای افزایش وزن گیری هستیم تا مرغداران برای فراوری این نوع مرغ بیشتر راغب شوند.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1533

به "بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های آذربایجان غربی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید