بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

به گزارش مجله لیست پیوند، این روزها کمتر کسی است که با آلودگی هوا و تغییرات محیط زیست درگیر نباشد. بیرون از منزل و در خیابان های شهر شاید کار زیادی نتوان برای آلودگی انجام داد ولی حداقل در داخل محیط خانه اگر بتوانیم شرایطی فراهم کرد که هوای سالمی داشته باشیم می تواند به سلامت ما یاری کند.

بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از میهن کاکتوس ، در این مقاله ما به هفت گیاه خانگی زیبا که در افزایش اکسیژن خانه نیز می توانند مؤثر باشند می پردازیم.

آلوئه ورا:

ژل موجود در آلوئه ورا یکی از بهترین مواد بهداشتی و سلامتی می باشد. علاوه بر اینکه در سلامت پوست می تواند مفید باشد، این گیاه می تواند میزان کیفیت هوا را نیز تشخیص دهد. این گیاه می تواند مواد شیمیایی هوا را فیلتر کند و همچنین زمانی که هوا داخل اتاق آلوده شده است می تواند با دانه های خاکستری روی برگ های گیاه این موضوع را نشان دهد.

گل فیکوس:

انواع واریته های گیاه فیکوس خیلی برای تمیز کردن هوا مناسب است و همچنین رشد و نگهداری آسانی دارد. فزونی این گیاه نگهداری آسان و فیلتر کردن از سموم هوا می باشد.

اسپاتی فیلوم:

گیاه فوق العاده زیبای اسپاتی فیلوم بسیار نگهداری راحتی دارد و می تواند هوا را تمیز کند، این گیاه در هوای سرد و سایه نیز مقاوم است و می تواند سطح سموم هوا را کاهش دهد.

گیاه سانسوریا:

این گیاه نور و آب زیادی احتیاج ندارد و به راحتی می توان در گوشه ای از خانه آن را نگه داشت. این گیاه کربن دی اکسید را جذب نموده و اکسیژن فراوری می نماید ولی بر خلاف بقیه گیاهان این کار را در شب انجام می دهد. به همین دلیل این گیاه برای اتاق خواب نیز بسیار مناسب است.

گیاه بامبو:

قدرت پاک کنندگی هوای بامبو نیز در لیست بهترین گیاهان پاک کننده هوای ناسا وجود دارد. این گیاه به صورت خاص می تواند بنزن را از هوا پاک کند. این گیاه به آبیاری خوب احتیاج دارد.

گل فیلودندرون:

فیلودندرون به شکل قلب یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است، به دلیل رشد و نگهداری آسان این گیاه. این گیاه هم در تمیز کردن هوا بسیار خوب عمل نموده و نگه داری آسانی دارد.

کاکتوس:

مقالات زیادی در خصوص جذب امواج مخرب در محیط توسط کاکتوس ها وجود دارد که هنوز به طور علمی به اثبات نرسیده ولی درهرصورت وجود کاکتوس ها در اطراف می تواند باعث کاهش آلودگی و ایجاد نشاط در اطراف ما بشود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 744

به "بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید