انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه عرب

به گزارش مجله لیست پیوند، نماینده دولت وفاق ملی لیبی در اتحادیه عرب از بیانیه این اتحادیه درباره تحولات لیبی انتقاد کرد و آن را رفتار یک بام و دو هوا توصیف کرد.

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه عرب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صالح الشماخی نماینده دولت وفاق ملی لیبی از بیانیه اتحادیه عرب درباره تحولات لیبی انتقاد و سوء استفاده از یادداشت تفاهم امضا شده بین ترکیه و لیبی درباره مناطق دریایی را محکوم کرد.

الشماخی در نشستی که روز سه شنبه (دیروز) در سطح نمایندگان دائمی در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار گردید، گفت که دولت وفاق ملی از قبل از اتحادیه عرب برای آنالیز تجاوزات خلیفه حفتر به طرابلس درخواست نموده بود اما این اتحادیه پاسخی نداد.

وی توضیح داد: اتحادیه عرب که امروز رفتار یک بام و دو هوا دارد، در شروع تجاوز زمانی که از این اتحادیه برای برگزاری نشست فوق العاده درخواست کردیم، اقدامی نکرد اما امروز با عجله دست به تحرک زده است. همین باعث می گردد که ما با جدیت درباره ادامه حضور در این اتحادیه اندیشه کنیم، آیا این اتحادیه همچنان خانه بزرگ عربی است؟!.

طبق گزارش وبگاه عربی 21، نماینده دولت وفاق ملی لیبی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدشه دار کردن عامدانه چهره این دولت و سلب مشروعیت از آن، تأکید کرد که امضای یادداشت تفاهم بین ترکیه و لیبی درباره مناطق دریایی به بدترین شکل ممکن مورد سوء استفاده نهاده شد و با وجود توضیحات دولت اما هدف بعضی ها فراتر از اعتراض به یک یادداشت تفاهم بود.

اتحادیه عرب در نشست روز سه شنبه(دیروز) بدون اشاره به ترکیه، دخالت کشورهای خارجی در امور لیبی را رد کرد.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین آمده است که نقض قطعنامه های بین المللی در مورد ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی، امنیت کشورهاتی همسایه لیبی و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه را به خطر می اندازد.(جزئیات بیشتر)

او همچنین از آمادگی دولت وفاق ملی برای استقبال یا اعزام کارشناسان فنی جهت تشریح محتویات این یادداشت تفاهم اطلاع داد.

27 نوامبر گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دو یادداشت تفاهم با فائز السراج دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس امضا کرد که یکی در رابطه با همکاری امنیت و نظامی و دیگری مربوط به معین مرزهای دریایی بود.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 69

به "انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید