افزایش سلامت محصولات کشاورزی ، رقابت برای فراوری کودهای زیستی

به گزارش مجله لیست پیوند، استفاده از کود و آفت کش های زیستی یکی از حلقه های اولیه تحقق کشاورزی پایدار و تامین غذای سالم است. فراوری این نوع کودها به یاری شرکت های دانش بنیان و خلاق بیشتر می گردد.

افزایش سلامت محصولات کشاورزی ، رقابت برای فراوری کودهای زیستی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تحقق این موضوع، فراخوان حمایت از طرح های زیست فناورانه در حوزه کود و آفت کش منتشر شده است تا دستیابی به کشاورزی سالم و تامین امنیت غذایی مردم با یاری ایده های نوآورانه و فناورانه شتاب گیرد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دبیرخانه فناوری های نوین کشاورزی اقدام به جذب طرح های نوآورانه و کاربردی در این حوزه نموده اند.

طرح های زیستی پیشنهادی برای فراوری بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات در زمینه های توسعه فراوری کودها و آفت کش های زیستی، بیوشیمیایی و شیمیایی و بهبود کارایی و افزایش ماندگاری کودها و آفت کش ها مورد حمایت قرار می گیرد.

از دیگر اولویت های حمایتی این فراخوان می توان به فراوری ترکیبات هیومیک، اسیدهای آمینه، بیوجار، عصاره جلبک و غیره و فراوری کودهای بیوکمپوست اشاره نمود. این طرح ها باید آمادگی حضور در بازار را داشته باشند. بعلاوه وجود زیرساخت فراوری یا امکان همکاری با سایر شرکت های فراوریی، بهره برداری از فناوری های نو و کارآمد در توسعه محصول و امکان اخذ مجوزات لازم برای طرح ها لازم است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://biodc.isti.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1405

به "افزایش سلامت محصولات کشاورزی ، رقابت برای فراوری کودهای زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سلامت محصولات کشاورزی ، رقابت برای فراوری کودهای زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید