اعلام حمایت رئیس مجلس افغانستان از اعلام پیروزی عبدالله در انتخابات!

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس مجلس افغانستان در پیامی از اعلام پیروزی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

اعلام حمایت رئیس مجلس افغانستان از اعلام پیروزی عبدالله در انتخابات!

به گزارش ، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان در پیغامی از اعلام پیروزی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته اشرف غنی را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی نموده بود.

در پیغام رئیس مجلس افغانستان آمده است: رهبری مجلس نمایندگان، اعلام پیروزی تیم ثبات و همگرایی به ریاست داکتر عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری 1398 را تبریک گفته و از آن به صورت همه جانبه حمایت می کند.

وی افزوده است: این پیروزی، در حقیقت، بازتاب اراده مردم در راستای مردم سالاری بود و اعلام پیروزی تیم ثبات و همگرایی، کوشش تقلب کاران برای کودتای نرم علیه اراده جمعی مردم افغانستان را در شروع خنثی نمود. مردم آرزو دارند که داکتر عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، در راستای به کرسی نشاندن اراده جمعی مردم و اعمال حاکمیت ملی مطابق مفاد بند اول ماده شصت و ماده های شصت و سه و شصت چهار قانون اساسی به وسیله تشکیل دولت منتخب مردمی، گام برادرد.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان در این پیغام تاکید نمود: حکومت منتخب مردمی، اقدامات لازم حقوقی را علیه مفسدانی که در جعل و تقلب اراده مردم دست داشته و عامل اصلی کوشش کودتاگران علیه مردم سالاری و اراده واقعی مردم بوده اند، از مجرای نهادهای عدلی و قضایی روی دست گیرد.

قابل ذکر است که عبدالله عبدالله که خود را پیروز حقیقی انتخابات خوانده است روز گذشته نیز چند والی معرفی کرد و طرفداران او تصاویر اشرف غنی را از بعضی ادارات پایین کشیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 199

به "اعلام حمایت رئیس مجلس افغانستان از اعلام پیروزی عبدالله در انتخابات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت رئیس مجلس افغانستان از اعلام پیروزی عبدالله در انتخابات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید