اعلام جزئیات جشنواره ABU PRIZES 2020

به گزارش مجله لیست پیوند، مدیر امور بین الملل سازمان صداوسیما گفت: تم جدید جشنواره ABU PRIZES 2020 امسال احترام و شناخت و پذیرفتن خود و دیگران است و امیدوارم حضور فعال، هوشمند و نتیجه محوری در جشنواره های بین المللی داشته باشیم.

اعلام جزئیات جشنواره ABU PRIZES 2020

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشست تبیین رویکرد های جدید امور بین الملل سازمان برای حضور برنامه سازان شاخص در جشنواره ABU PRIZES 2020 با حضور برخی مدیران سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، فهیم دانش در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: در رویکرد نوینی که در بخش بین الملل تلاش به انجام آن داریم حضور فعال هوشمند و نتیجه محور در جشنواره های بین المللی است.

وی ادامه داد: اقداماتی که در چند سال اخیر رخ داده برنامه سازی های مطلوب و حضور پررنگ رسانه ملی در عرصه های مختلف و تلاش هایی برای جذب مخاطب حداکثری در کشور، یکی از نمودهایش نیرو های حداکثری است که حسنش روی آنتن بودن برنامه های خارجی است و از این طریق آن ها با فرهنگ و گفتمان کشور ما آشنا می شوند و این فرصتی بی بدیل است که کشور ما در خارج از مرز ها شناخته شود.

دانش فهیم اضافه نمود: امسال دبیرخانه ای در امور بین الملل صداوسیما ایجاد کردیم و تولیدات بین المللی توسط گروهی آشنا مورد بررسی قرار گرفتند و موارد رادیویی و تلویزیونی که قابلیت عرضه در بین الملل داشته را عرضه کردیم.

وی ادامه داد: در بحث رادیویی ما در این جشنواره ای که داریم abu سازمانی بین المللی است که بیشترین عضویت سازمان را در کل دنیا دارد. آثار متعددی نزدیک به 17 اثر را مورد بررسی قرار دادیم و 9 اثر در رادیو و 8 اثر در تلویزیون انتخاب کردیم.

مدیر امور بین الملل سازمان صداوسیما همچنین بیان داشت: تم جدید این جشنواره در امسال احترام و شناخت و پذیرفتن خود و دیگران است. آثاری که انتخاب شد چند وصف قابل توجه داشته است. در تلویزیونی آثار کودک سرگرمی و .. در رادیو جایزه بهترین محتوای دیجیتال، مستند نمایشی، و ... را داشتیم.

وی ادامه داد: حضور پررنگ برنامه ساز ها در استان ها یکی از شاخص ترین اثر های این جشنواره است که بخش عمده ای از تولیدات تلویزیونی را شامل می شود.

دانش فهیم ادامه داد: برنامه هایی برای سایر ادیان و همچنین موضع هایی، چون محیط زیست را نیز در این جشنواره داریم. وی اضافه نمود: همچنین از حضور برنامه ساز های خانم هم در این جشنواره بهره بردیم و 5 نفر از 17 نفر را خانم ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه نیز بیان داشت: یکی از برنامه هایی که داریم تولید آثاری در جهت اهتمام برای حضور در عرصه بین المللی است و می خواهیم از این جشنواره های بین المللی به عنوان فرصتی برای این موضوع استفاده کنیم.

دانش فهیم ادامه داد: آموزش فرهنگ تولید آثار داخلی به افراد و برگزاری دوره های تخصصی و انتقال تجربه در برنامه سازی و همچنین حضور و به کارگیری از برنامه سازان پیروز یکی از اهداف ما است.

وی اضافه نمود: تلاش می کنیم تا در جشنواره های بین المللی به سمت تجاری سازی برویم و حتی از تجربه های گذشته خود نیز استفاده و هم افزایی به دیگر نهاد ها داشتیم.

مدیر امور بین الملل سازمات صداوسیما گفت: فرصت بسیار مغتنمی است که سازمان صداوسیما در زمانی که گفتمان دنیا گفتمان مبتنی بر قدرت است را بتوانیم در قالب هنر بیشتر به دنیا بشناسانیم.

وی درباره انتخاب آثار برای این جشنواره نیز گفت: بسط نشاط یکی از وظیفه های سازمان است و اغلب کار های سازمان به این سمت است و امید مردم را با آینده ای مطلوب پیوند می دهیم. کار هایی که در این جشنواره هستند نیز با این هدف بوده و تم جشنواره نیز احترام است.

در حال بروزرسانی...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 473

به "اعلام جزئیات جشنواره ABU PRIZES 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات جشنواره ABU PRIZES 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید