استان زنجان در فراوری صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش مجله لیست پیوند، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، استان زنجان در فراوری صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد.

استان زنجان در فراوری صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد

الناز خدایی فرد، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان اضافه کرد: هم اکنون هنرمندان صنایع دستی استان در 55 رشته مختلف فعالیت می نمایند و بطور قطع بازارچه های نوروزی فرصت مناسبی است تا هنرمندان استان، تولیدات خود را جهت عرضه و فروش ارائه نمایند و مسافران هم با صنایع دستی استان آشنا شوند.

وی به برنامه ریزی برای برپایی بازارچه های صنایع دستی همزمان با فرا رسیدن نوروز 1402 اشاره نمود و گفت: در تعطیلات نوروزی سال آینده 9 بازارچه صنایع دستی در سطح استان با هدف شناساندن هنرهای اصیل استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بازارچه های صنایع دستی استان در محل اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری هر شهرستان برپا خواهد شد، ادامه داد: در ایام نوروز همراه با نمایشگاه دائمی صنایع دستی در جنب موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، هشت نمایشگاه دیگر نیز در شهرهای ماهنشان، ابهر، هیدج، سلطانیه، خدابنده و خرمدره برپا خواهد شد.

وی گفت: برپایی بازارچه های فصلی فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان است و زمینه ترویج و معرفی بیشتر صنایع دستی استان را فراهم می نماید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در سایر حوزه های صنایع دستی نیز سرآمد است، اضافه کرد: امیدواریم نوروز 1402 شاهد رونق بازارهای صنایع دستی شهرهای مختلف استان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1596

به "استان زنجان در فراوری صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان زنجان در فراوری صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید