استاندار قزوین تأکید کرد:ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم قوی در زمینه صادرات

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: در حوزه صادرات استان قزوین باید یک کنسرسیوم قوی تشکیل شود تا استعدادهای صادراتی این استان را در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات شناسایی شده و مدیریت شود.

استاندار قزوین تأکید کرد:ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم قوی در زمینه صادرات

به گزارش خبرنگاران ، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار کرد: صادرات کالای تولیدی در استان قزوین یکی از مهم ترین موضوعات سازمان صنعت، معدن و تجارت در این استان است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات منظم هفتگی در حوزه صادرات استان قزوین افزود: با توجه به اهمیت بحث صادرات نیاز است که جلسات منظم در حوزه صادرات کالا از این استان برگزار شود تا با رفع مسائل این حوزه تمام کالاها و محصولات تولیدی در استان قزوین از گمرک این استان صادر شود.

استاندار قزوین با اشاره به موفقیت استان قزوین در حفظ واحدهای صنعتی فعال ادامه داد: این استان در حفظ و فعال نگه داشتن واحدهای صنعتی خود عملکرد موفقی داشته که در شرایط فعلی این کار هنر بزرگی است.

استاندار قزوین افزود: از سایر دستگاه های اجرایی استان قزوین که با حوزه صادرات ارتباط دارند هم انتظار می رود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با برنامه ریزی مناسب بتوانیم رغبت و انگیزه لازم را برای افزایش صادرات کالا از این استان در صادرکنندگان ایجاد کنیم.

همتی ادامه داد: همکاری تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صادرات موجب می شود بتوانیم در افزایش صادرات از استان قزوین گام های مؤثری برداریم.

وی شرح داد: در حوزه صادرات استان قزوین باید یک کنسرسیوم قوی تشکیل دهیم تا استعدادهای صادراتی این استان را در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات شناسایی کرده و مدیریت کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه سازمان همیاری های استان قزوین می تواند در حوزه صادرات وارد شود، شرح داد: با ورود سازمان همیاری های این استان به حوزه صادرات استان قزوین می توان شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این حوزه بود.

همتی گفت: منابع و تسهیلات لازم را هم برای سازمان همیاری های استان قزوین فراهم می کنیم تا بتواند به برنامه هایی که در این زمینه دارد، جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به موفقیت استان قزوین در حفظ واحدهای صنعتی فعال اظهار کرد: این استان در حفظ و فعال نگه داشتن واحدهای صنعتی خود عملکرد موفقی داشته که در شرایط فعلی این کار هنر بزرگی است.

استاندار قزوین گفت: قطع به یقین اگر وقت بیشتری برای حوزه صادرات اختصاص دهیم به موفقیت های بیشتری در این زمینه دست پیدا می کنیم.

همتی با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی دقیق و صحیح اخبار یادآور شد: خبرنگاران با انجام درست رسالت بزرگی که برعهده دارند می توانند نشاط و امید را در بین مردم جامعه افزایش دهند، بنابراین از اصحاب رسانه استان قزوین انتظار می رود با اطلاع رسانی صحیح اخبار مسئولان این استان در انجام رسالتی که برعهده دارند، یاری کنند.

استاندار قزوین در همایش حراست های تابعه استانداری:

در برخورد با مسائل نباید افراط وتفریط داشت

استاندار قزوین در همایش حراست های تابعه استانداری گفت: در برخورد با مسائل نباید افراط وتفریط داشت و ترویج همدلی و وحدت در سازمان ها و ادارات از وظایف و مأموریت های واحدهای حراست است.

به گزارش خبرنگاران ، فریدون همتی در همایش توجیهی و آموزشی حراست های تابعه استانداری با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در این ایام مردم یک حماسه بزرگی خلق کردند که در تاریخ نظیر ندارد و این خود نشان ارادت مردم در داخل و خارج از کشور به اباعبدالله الحسین (ع) است و هرکسی که منطق امام حسین(ع) را می خواند بدون تردید تسلیم این منطق می شود.

وی افزود: هر چه شناخت دقیق تر باشد زمینه انحراف کاهش پیدا می کند و ما هر چه داریم از انقلاب و محرم است و عشق به امام حسین(ع) یک انرژی مثبت و یک نیروی الهی است و این تعبیر امام راحل کهراه قدس از کربلا می گذرد امروز عملیاتی و محقق شده است.

استاندار قزوین با اشاره به سفر پر خیروبرکت رئیس جمهور و هیأت وزیران به استان قزوین اظهار کرد: با انجام این سفر شاهد پیشرفت هایی در عرصه های مختلف خواهیم بود و با حضور اعضای دولت در استان فاصله بین دولت و استان کاملاً کوتاه شده و تصمیمات لازم در مقام عمل اتخاذ می شود.

وی افزود: اقدامات باید مبتنی بر برنامه ریزی های دقیق باشد و با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان قزوین در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری می تواند نقش بی بدیل و برجسته در کشور ایفا کند.

استاندار قزوین گفت: نقش استان در حوزه اقتصاد ملی نقش مهمی است به گونه ای که 4.5 درصد در تولیدات محصولات کشاورزی سهیم است.

وی در ادامه به نقش مهم نیروهای حراست اشاره کرد و گفت: باید روحیه تعامل، همکاری و همدلی در سطح جامعه و محیط های سازمانی تقویت شود و با همدلی همه تشکل ها و نخبگان بتوان آرامش را در استان حکم فرما کرد.

همتی شرح داد: در سفر ریاست جمهوری نیز همه در کنار هم قرار گرفتند و یک صحنه بی نظیری خلق شد و این همدلی و وحدت از موضوعاتی است که در سازمان ها باید توسط عناصر و نیروهای حراست ترویج و تقویت شود.

وی گفت: از مسائل و مسائل جدیدی که با آن روبرو هستیم تولید و نشر اخبار غلط و خلاف واقع است که در گروه ها و شبکه های اجتماعی ردوبدل می شود و ابزاری برای اقدامات ناصواب و تفرقه ساز است.

استاندار قزوین افزود: حفظ آبروی اشخاص بسیار مهم است و نباید آبروی مؤمن تضعیف شود و نشر این خبرهای غلط بعضاً مبنای اختلافات می شود درحالی که این گونه اطلاعات نادرست نباید مبنای قضاوت ها شود.

وی تأکید کرد: در کار روزمره و در مجموع در هیچ زمینه ای افراط و تفریط مورد قبول نیست.

همتی ادامه داد: حراست ها باید گوش و چشم مدیران باشید در غیراین صورت کار کردن سخت خواهد شد و باید همدل و هماهنگ باشیم تا یک خروجی قابل قبول به وجود بیاید.

وی افزود: مراقبت در حوزه شهرداری قطعاً کار سخت و حساسی است که حراست ها باید بدان توجه کنند و مطالب را به موقع به مجموعه منتقل و مدیران را آگاه و در جریان اقدامات و فعالیت ها قرار بدهند.

استاندار قزوین در انتها به ارزش و اهمیت پیشگیری در بروز آسیب های سازمانی اشاره و گفت: قبل از شکل گیری هر رخداد و اتفاقی باید پیشگیری صورت گیرد تا بتوان از پیش آمدن اقدامات نادرست جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 166

به "استاندار قزوین تأکید کرد:ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم قوی در زمینه صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار قزوین تأکید کرد:ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم قوی در زمینه صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید