اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از اردیبهشت 1400

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - معاون سازمان امور مالیاتی مطرح کرد ثبت نام مودیان از ابتدای اردیبهشت سال 1400 پذیرش فعالان مالی صورت می گیرد و اجرای قانون از ابتدای خرداد 1400 شروع می گردد.

اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از اردیبهشت 1400

به گزارش صدا و سیما، محمود علیزاده معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور در مصاحبه با تیتر امشب درباره الزام فعالان اقتصادی به نصب پایانه های فروشگاهی و راه های جلوگیری از فرارهای اقتصادیاتی، گفت: با آماده شدن دو پلتفرم (سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی) ثبت نام مودیان از ابتدای اردیبهشت سال 1400 پذیرش فعالان اقتصادی صورت می گیرد و اجرای قانون از ابتدای خرداد 1400 شروع می گردد.

وی گفت: بر اساس صدور صورت حساب های پایانه های فروشگاهی میزان اقتصادیات آن فعال اقتصادی محاسبه می گردد.

علیزاده مطرح کرد: بر اساس سامانه ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی و حافظه اقتصادیاتی قانون اقتصادیات های مستقیم مودیان مشمول این قوانین مکلفند، اطلاعات پایانه فروشگاهی و حافظه اقتصادیاتی خود را تا اردیبهشت سال بعد، در این سامانه ثبت نمایند.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور اضافه کرد: مودیانی که ثبت اطلاعات را تمکیل کرده و شناسه یکتای حافظه اقتصادیاتی خود را دریافت نمایند، از تسهیلات و مشوق های اقتصادی معین شده در قوانین بهره مند خواهند شد.

علیزاده توضیح داد: پایانه فروشگاهی شامل رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی (pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی برخوردار باشد، گفته می گردد و کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می گردد، مکلفند در چهارچوب آئین نامه قانون اقتصادیات های مستقیم از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور با بیان اینکه صندوق مکانیزه فروش لایحه ای بود که از طرف دولت مطرح شد، گفت: هر دستگاه و صندوق فروشگاهی که قابلیت اتصال به حافظه اقتصادیاتی داشته باشد و بتواند صورت حساب الکترونیکی صادر کند را پایانه فروشگاهی می نامند.

محمود علیزاده با بیان اینکه پایانه فروشگاهی مفهومی فراتر دارد، اضافه کرد: همزمان 11 زیر سامانه در اجرا و فعالیت پایانه فروشگاهی فعال می گردد که یکی از زیر سامانه ها، سامانه ثبت نام مودیان در پایانه فروش است.

سه عاملی که باعث شد نظام اقتصادیاتی به فقر منجر نگردد

محمد صفایی دلویی رئیس کمیته اقتصادیات کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سه عامل عوام زدگی، تمرکز زدایی و اقتصاد نفتی باعث شد که نظام اقتصادیاتی به کاهش نابرابری و فقر منجر نگردد.

وی گفت: در سیستم نفتی بعضی کشورها درآمد دولت بر دوش فروش نفت است نه اقتصادیات. بعبارتی در کشورهای نفتی فرار اقتصادیاتی بیشتر است.

دریافت اقتصادیات مؤثرتر می گردد

سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ارتباط تصویری گفت: با راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کنترل و دریافت اقتصادیات مؤثرتر می گردد.

وی اضافه کرد: هدف قانونگذار از وضع و راه اندازی اتصال پایانه های فروش به سامانه های اقتصادیاتی صرفاً کنترل اقتصادیاتی نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بدون این سامانه هم بانک مرکزی می تواند بر قیمت ها و میزان اقتصادیاتی نظارت داشته باشد.

سید احسان خاندوزی گفت: میزان فرارهای اقتصادیاتی در کشور از 120 تا 180 هزار میلیارد تومان متغیر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 903

به "اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از اردیبهشت 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از اردیبهشت 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید