آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟ (تور ارزان یونان)

به گزارش مجله لیست پیوند، اگر دو دل هستید که سفرهای تفریحی خود را به ترکیه یا یونان کنسل کنید، با فوت وفن همراه باشید تا شما را در جریان جدیدترین اخبار قرار دهیم.

آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟ (تور ارزان یونان)

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در طی زلزله 6.7 ریشتری که چند روز پیش ترکیه و یونان را لرزاند 2 نفر کشته و 200 نفر مجروح شدند.

دو مرد که یکی از آنها یک توریست 27 ساله سوئدی و دیگری 39 ساله اهل کشور ترکیه بود در پی فرو ریختن سقف کلاب وینتر کورنر در جزیره خیوس یونان کشته شدند.

کدام منطقه ها ترکیه و یونان تحت تأثیر زلزله لرزید؟

جزیره خیوس مرکز اصلی زلزله بود که در ساعت یک و نیم صبح روز آدینه به وقت محلی لرزید. هسته اصلی در فاصله حدود 11 کیلومتری ساحل جزیره یونان زیر دریای اژه بود.

دو نفر در جزیره خیوس کشته و 120 نفر زخمی شدند. بعضی از آسیب دیدگان در ساختمان های فروریخته به دام افتاده بودند، شکستگی استخوان در مجروحان زیادی دیده شد که بعضی از آنها واقعاً شدید بودند.

در بُدروم ترکیه 70 نفر جهت درمان جراحات خود به بیمارستان روانه شدند که بیشتر این آسیب ها به دلیل عجله کردن و سرعت فرار از زلزله رخ داده بود.

هزاران نفر از افراد بومی و توریستان جزیره خیوس شب را در خیابان ها به صبح رساندند. بعضی روی تخت ها و جایگاه های کنار ساحل که در روز آفتاب می گرفتند خوابیدند. این زلزله بزرگ حدود 20 پس لرزه در طی شب داشت که کارشناسان احتمال فعالیت های بعدی زمین و لرزش های بیشتری را می دهند.

طبق گزارشات، شهر مارماریس ترکیه نیز تحت تأثیر این زلزله دچار سیل زدگی و سونامی کوچکی شد.

توریستان گرفتار زلزله چه نمایند؟

در وهله اول، باید بدانید که اگر در این منطقه ها اسیر زمین لرزه شده اید، سعی کنید با دوستان و اعضای خانواده تان تماس بگیرید و شرایط سلامت خود را به آنها اطلاع دهید. باید مراقب پس لرزه های بعدی هم باشید و درست طبق آنچه که مقامات محلی و برگزارنماینده تور توصیه می نمایند عمل کنید.

آیا زلزله تعطیلات شما را خراب خواهد نمود؟

فرودگاه خیوس از اوایل صبح روز 21 جولای بسته شد اما دوباره باز شد و با تأخیر پروازها به روال معمول در حال اجرا است. بعضی از خدمات کشتیرانی نیز دچار اختلال شده است. اگر با کشتی تفریحی سفر می کردید، حتماً با برگزارنماینده تور در خصوص ارائه خدمات بیشتر مشورت کنید.

برگزارنماینده های تور همراه با مقامات محلی در حال ارزیابی خسارات اقتصادی و صدمات جانی هستند و ترتیب لازم را برای انتقال مسافران از ساختمان های آسیب دیده به منطقه ها امن انجام می دهند.

آیا می توانید سفرتان را کنسل کنید؟

اگر سفر شما با زلزله ای که رخ داده خراب شده است می توانید برگزارنماینده تور یا اپراتور را مجبور کنید که یا طبق قرارداد خسارت شما را جبران کند یا یک جایگزین مناسب و سفر تفریحی دیگری را به شما ارائه دهد.

اگر بدون انتخاب خود بخواهید سفرتان را کنسل کنید، احتمال جبران خسارت شما کم خواهد بود مگر اینکه FCO شما را از سفر به این منطقه برحذر کند. با اپراتور یا هتل خود تماس بگیرید تا در خصوص شرایط پیش آمده مشورت کنید.

آیا زلزله در ترکیه و یونان زیاد رخ می دهد؟

همین ماه گذشته، جزیره لسبوس با وقوع زلزله 6.2 درجه در مقیاس ریشتر لرزید که یک خانم کشته و ده ها نفر زخمی شدند. به بعضی از خانه ها نیز خساراتی وارد آمد. این زلزله در نزدیکی استانبول رخ داد.

لفکادا، لیمنوس و کریت نیز از سال 2009 چندین بار طعمه زلزله شده اند که آخرین زلزله شدیدترین زلزله در دهه های اخیر بوده است.

جزیره خیوس نیز در سال 1933 دچار زلزله ویرانگری شد که بیشتر جزیره را تخریب کرد. در این زلزله، 200 نفر کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1497

به "آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟ (تور ارزان یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟ (تور ارزان یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید