11 دلیل برای عدم موفقیت در رسیدن به اهداف خود

به گزارش مجله لیست پیوند، فکر کردن در خصوص هدف کار ساده ای است. تعیین کردن تعیینه های یک هدف، تهیه یک برنامه عملیاتی و سپس دنبال کردن آن برنامه عملی و عبور از موانع اجتناب ناپذیری که پیش خواهد آمد، در کل داستان دیگری است. همانطور که می بینید، دلایل زیادی وجود دارد که ما در رسیدن به اهداف خود دچار مشکل هستیم.

11 دلیل برای عدم موفقیت در رسیدن به اهداف خود

رئیس جمهور سابق ایالات متحده تدی روزولت گفته است:

هیچ چیز در دنیا ارزش داشتن یا ارزش انجام آن را ندارد مگر اینکه به معنی کوشش، درد و دشواری باشد.

به راحتی می توان پرهیز از درد و دشواری مردم را به دلیل تحقق بخشیدن به بیشتریت اهداف، سرزنش کرد اما باید بیش از این موارد باشد، درست است؟

در اینجا دلایل عدم موفقیت ما در رسیدن به اهداف خود ذکر شده است و چند نکته مفید برای یاری به شما در رسیدن به اهداف خود که در لیست تان نوشته اید آمده است.

1. تغییر تمرکز از پاداش به کوشش

فکر کردن در خصوص نتیجه نهایی و دستیابی به پیروزی رسیدن به اهداف خود هیجان انگیز است: من نمی توانم صبر کنم تا آن عنوان شغلی جدید را به دست آورم یا من این تابستان در ساحل بسیار زیبا خواهم بود محرک های عظیم در آغاز کار پر از انرژی و انگیزه آسان است زیرا تمرکز ما بر روی نتیجه نهایی رسیدن به اهداف خود است.

با این وجود، قبل از اینکه اهداف خود را آغاز کنیم و بعد از آغاز کار، با تمرکز مغز ما ارتباط برقرار می گردد. قبل از آغاز کار، ما بر پاداش متمرکز شده ایم. سپس، به آرامی اما مطمئناً، بیشتر روی کوشش (یعنی سخت کوشی) که برای دریافت آن پاداش ضروری است، تمرکز می کنیم. نکته اصلی این است که تمرکز خود را به هر مسئله ای که برای عبور از آن نیاز دارید به پاداش راهنمایی کنید.

2. اهداف تعریف نشده یا غیرواقعی هستند

شاید شما می خواهید یک رمان پرفروش بنویسید یا ستاره بعدی YouTube شوید. خوب این عالی است و هیچ مسئله ای نیز وجود ندارد اما چگونه می خواهید هر یک از اینها را محقق کنید؟ بدون تعریف مشخصی از اهداف شما، آنها فقط خیالی هستند.

اگر هرگز کتابی نخوانده اید یا چیزی بیشتر از توییت ننوشته اید، نوشتن یک رمان پرفروش غیرواقعی است. به همین ترتیب، صرفاً گفتن اینکه می خواهید یک ستاره یوتیوب باشید، بدون قرار دادن بعضی مشخصات بسیار مبهم است.

با معین اهداف کوچکتر در این راه، مانند عضو شدن در یک گروه نویسندگان یا ساختن یک ویدیوی جدید در هفته برای آنها اهداف تعریف کنید این به شما یاری می نماید تا هنگامی که برای رسیدن به آن اهداف بلندتر کوشش می کنید، کمی تمرکز کنید.

3. چیزهای زیادی پیش روی شما وجود دارد

داشتن همزمان چند هدف چیز بدی نیست. با این حال، داشتن اهداف بسیار زیاد که هیچ چیز هرگز از اولویت برخوردار نیست، نتایج ضعیفی را در بر دارد. اگر احساس می کنید که هرگز به طور کامل یک کار را انجام نداده اید یا به نظر نمی رسد تشخیص دهید کدام یک از اولویت ها هستند، یک فرصت عالی وجود دارد که به طور همزمان اهداف زیادی را معین کنید.

بسیاری از ما دوست داریم فکر کنیم که استاد انجام چند وظیفه هستیم اما علم چیز دیگری می گوید. مراقب باشید خود را بیش از حد سنگین نکنید، اولویت بندی را یاد بگیرید و می بینید سریعتر به اهداف خود خواهید رسید.

4. برنامه ریزی ضعیف همه کوشش ها را از بین می برد

تقریباً هر هدفی حداقل به بعضی برنامه ریزی ها نیاز دارد و البته اهداف دیگر نیز به برنامه ریزی گسترده ای نیاز دارند. اگر از انجام مراحل چگونگی رسیدن از نقطه A به نقطه B غافل شوید خوب، به احتمال زیاد هرگز نمی توانید به نقطه B برسید.

شاید شما بخواهید در سال آینده تعداد مشتریان مشاغل خود را 30 درصد افزایش دهید. آیا برای تحقق این امر نیاز به استخدام پرسنل بیشتری دارید؟ چه راهکارهای جدیدی را می توان اجرا کرد؟ آیا کوشش های قدیمی بازاریابی نیاز به بازنگری یا کنار گذاشتن دارند؟ پرسیدن و پاسخ دادن به این نوع سوالات در ابتدا و در طول راستا بسیار مهم است.

5. از بین رفتن عامل چرا

بگذارید بگوییم که شما باید خانواده خود را ترک کنید و برای کار به یک شهر جدید بروید. اگر نوجوان دارید، مطمئناً آنها سر و صدا خواهند کرد. وقتی پرسیدن چرا؟ به طور اجتناب ناپذیری مطرح می گردد، ممکن است آسان باشد که بگوییم آنها مجبور به نقل مکان هستند زیرا مادر یا پدر شغل جدیدی دارند و این دلیل است اما دلیل اصلی آن نیست.

شاید این حرکت به معنای درآمد بیشتر برای یک سبک زندگی راحت تر یا امنیت زندگی در یک محیط امن باشد. از دست دادن تمرکز برعلت دلیل کار هنگام دستیابی به هدف، آسان است و این می تواند مانع پیشرفت گردد. اطمینان حاصل کنید که به طور دوره ای و در ابتدا آنالیز می کنید که چرا این هدف را دارید.

6. بهانه ها، بهانه ها و بهانه های بیشتر

همه گاه گاهی بهانه می آورند. بهانه گیری در خصوص اینکه چرا هدفی ارزش پیگیری ندارد یا عملی نمی گردد، اغلب آسان تر از حرکت به جلو است. اگرچه بعضی بهانه ها ممکن است بسیار معتبر باشند اما بعضی دیگر فقط کلاهبرداری هستند.

کنار گذاشتن بهانه ها راحت است. در صورت عدم کنترل، بهانه ها می توانند هر چیزی را که هدف قرار می دهید از بین ببرند. اگر خود را در معرض خطر قرار دریافت ترمز روی هدف قرار می دهید، خوب نگاه کنید و از خود سوال کنید که آیا دلیل آن معتبر است یا فقط یک بهانه ضعیف است.

7. ترس از شکست

نرسیدن به هدفی به دلیل ترس از شکست، فلج کننده و ناامن است که می تواند شما را به طور جدی در زندگی عقب نگه دارد. هیچ کس نمی خواهد شکست بخورد و ترس از شکست اغلب ناشی از نیاز به کمال گرایی است.

اجتناب از ریسک کردن، راهی برای گذر از زندگی نیست. درست این است که با دیدن اینکه چرا ممکن است ترس از شکست خوردن داشته باشید، یاد بگیرید که بر آن غلبه کنید و از اجازه دادن به آن برای تخریب اهداف خود جلوگیری کنید.

8. عدم پیش بینی موانع

همواره آن هدف خارق العاده شما با داشتن برنامه ای بسیار خوب برای شکست، مطمئناً به طور کامل برای برنامه ریزی پیش نخواهد رفت. مسائلی به وجود می آیند و موانعی بر سر راه شما قرار می گیرند این فقط نحوه کار دنیا است. اگر نتوانید زودهنگام برای بعضی از این مسائل برنامه ریزی کنید، ممکن است فقط مانع از رسیدن شما به طور کلی گردد.

در مواردی که احساس می کنید تمرکز خود را از دست داده اید یا با مشکل روبرو شده اید، استراتژی ها و مشوق هایی را ایجاد کنید. داشتن یک نقشه کامل A همواره چیز خوبی است اما یک نقشه کاملاً خوب B نیز ایده بدی نیست.

9. مهلت معین شده ای وجود ندارد

خواه هدف شما کوشش برای یادگیری مهارت جدید یا تبدیل شدن به یک سرمایه دار در صنعت باشد برای خود مهلت معین کنید و آن را بنویسید! اگر آنها را بنویسید 42 درصد بیشتر محتمل است که به اهداف خود برسید و اگر مهلتی برای آنها معین نکنید، آنها اتفاق نمی افتند.

پس چرا مهلت برای رسیدن به یک هدف اینقدر مهم است؟ این باعث می گردد شما نسبت به وقت خود جوابگو باشید. بگذارید بگوییم شما می خواهید 10 کیلوگرم وزن کم کنید. خوب، چه زمانی؟ اگر مهلتی را برای اول سال معین کنید یا آن را رعایت خواهید کرد یا نه و یک ضرب الاجل شما را تحت فشار قرار می دهد تا بلند شوید و به کار بپردازید!

10. اجازه دادن به افراد منفی باف در تردید در هدف

هرچه هدف عظیمتر باشد، ممکن است افراد بیشتری شک داشته باشند که می توانید آن را محقق کنید. گوش دادن به نکات ناشناخته آسان است و اجازه می دهد تردید آنها اهداف شما را منحرف نموده و حتی از خط خارج کند و به همین دلیل است که ما نمی توانیم به اهداف خود برسیم. همواره منتقدان و متنفران وجود دارند و بسیاری از این منفی بافی ها ریشه در حسادت دارد.

اجازه ندهید که شک آنها بهترین نتیجه را از شما بگیرد و در عوض، از آن به عنوان سوخت بهره ببرید تا آتش روی تمرکز شما غلتیده و جلوی آن را بگیرد.

11. به تعویق انداختن، اهداف را به تأخیر می اندازد

گفته می گردد که آبراهام لینکلن یک بار گفت: شش ساعت به من فرصت دهید تا یک درخت را خرد کنم و من چهار ساعت اول را برای تراش دادن تبر صرف خواهم کرد. از همه دلایلی که باعث می گردد نتوانیم به اهداف خود برسیم، هیچ یک به اندازه تعویق کشنده نیستند.

به راحتی می توانید به خود بگویید که فردا آغاز می کنید یا به مانعی در برنامه خود می رسید و تصمیم می گیرید بعداً از پس آن برآیید. بعداً هرگز نمی آید و انگیزه از بین می رود.

یکی از بهترین راه های غلبه بر تعلل، ارتکاب عمومی است. بیشتر مردم می خواهند تنبل یا شکست خورده به نظر نرسند و گفتن اینکه دیگران قصد انجام کاری را دارند تمرکز مغز ما بر پاداش را تقویت می نماید.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1073

به "11 دلیل برای عدم موفقیت در رسیدن به اهداف خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 دلیل برای عدم موفقیت در رسیدن به اهداف خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید