10 نکته ای که باید پیش از سفر به مکزیک مد نظر داشته باشید

به گزارش مجله لیست پیوند، هر کسی عکس هایی از مکزیک دیده که در آن، همه کلاه های بزرگی بر سر دارند. نکته جالب اینجاست، هنگامی که وارد مکزیک می شوید، هیچ خبری از این کلاه ها نیست! - Bruce Beresford -

10 نکته ای که باید پیش از سفر به مکزیک مد نظر داشته باشید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کشور مکزیک، بواسطه جنگل های انبوه و متراکم، بیابان های وسیع، شهرهای پر جنب و جوش و یک خط ساحلی زیبا، همواره مورد توجه گردشگران واقع شده است و تقریبا هر شخصی، با هر سلیقه ای می تواند احتیاج خود را در مکزیک رفع کند. از دوستدارن تاریخ که از مناطق تاریخی دوره مایاها دیدن می نمایند گرفته تا دوستداران غذا که می توانند طعم جدید ادویه های تند مکزیکی را بچشند!

فرقی نمی کند که برای بار اول به مکزیک سفر می کنید یا پیش از این هم تجربه سفر به این کشور را داشته اید؛ در هر صورت سفر به این کشور تازگی های خاص خود را دارد و شما را شگفت زده خواهد نمود. اما برای آن دسته از گردشگرانی که برای بار اول به مکزیک سفر می نمایند، 10 نکته را آماده نموده ایم که بد نیست پیش از سفر آنها را مد نظر داشته باشند.

بهتر است پیش از انتخاب مقصد نهایی، حسابی تحقیق کنید

توریسم در مکزیک یک صنعت عظیم است و عمده فعالیت گردشگری در این کشور، بر پایه سواحل و فلات های پهناور آن است. همچنین از پتانسیل این مناطق استفاده شده و محل هایی برای جذب بیشتر گردشگران ساخته شده است. هر کدام از این مناطق منحصربه فرد بوده و سلایق خاصی را پوشش می دهند. به عنوان مثال، مردم آمریکا بیشتر نقاطی همچون شبه جزیره باجا (Baja)، کانکون (Cancún) و پورتو ولارتا (Puerto Vallarta) را برای سفر در مکزیک انتخاب می نمایند درحالی که اروپایی ها بیشتر به سمت مناطقی از قبیل پلایا دل کارمن (Playa del Carmen)، سن کریستوبال د لاس کاساس (San Cristóbal de las casas) و گواناجواتو (Guanajuato) جذب می شوند. در نتیجه پیش از سفر به مکزیک، حتما احتیاج خود از سفرکردن را بدانید و در خصوص مناطق مختلف تحقیق کنید تا بتوانید بهترین منطقه را نسبت به احتیاج خود پیدا نموده و به آن سفر کنید.

مهم است که شرایط آب و هوایی را بشناسید

کشور مکزیک در نقاط مختلف خود، شرایط آب و هوایی متفاوتی را گنجانده است. بخش های جنوبی این کشور، آب و هوای گرم و خشک و بخش های شمالی به نسبت آب و هوای سردتری دارند. از سویی دیگر، مناطق ساحلی مکزیک آب و هوای مدیترانه ای دارند و مناطقی همانند لاپاز (La Paz) و کابو (Cabo) بیابانی هستند. علاوه بر این، از منطقه تمپیکو (Tampico) تا کانکون (Cancún)، آب و هوا استوایی است. در نتیجه بهتر است که پیش از سفر به مکزیک، آب و هوای آنجا را بشناسید و به نقطه ای از مکزیک سفر کنید که شرایط آب و هوایش متناسب با سلیقه تان باشد.

در مکزیک، کمی زمان ضروری است تا به آب و هوا عادت کنید

مکزیک چشم اندازهای بسیاری دارد و برخی از همین چشم اندازها در مناطق بسیار مرتفعی واقع شده است. اگر رفتن به این مناطق بخشی از برنامه سفر شماست، خود را آماده کنید چراکه بدنتان برای عادت کردن به اینگونه ارتفاعات به کمی زمان احتیاج خواهد داشت. در ابتدا که بدن شما هنوز آماده نیست، ممکن است یک سری ناهنجاری همچون سردرد، سرگیجه، تنگی نفس و کم آبی بدن برایتان اتفاق بیافتد. بهترین کار در این شرایط این است که به بدن خود فشار وارد نکنید و اجازه دهید با گذشت زمان بدنتان به شرایط جدید عادت کند.

شما به عنوان یک غیر مکزیکی به آسانی شناسایی خواهید شد!

در تمام شهرهای مکزیک، جمعیت تا حد زیادی به یکدیگر مشابه اند. به همین دلیل شناخته شدن شما به عنوان یک جهانگرد به هیچ وجه کار سختی نخواهدبود. طرز نگاه کردنتان، طرز لباس پوشیدنتان، طرز صحبت کردنتان و... همه و همه شما را به عنوان یک غیر مکزیکی لو خواهد داد. خودتان را آماده کنید که در خیابان ها همه به شما زل بزنند و گداها شما را هدف قرار دهند! هرچند بیشتر مردم فقط از روی کنجکاوی به شما خیره می شوند ولی بهتر است که در چنین شرایطی بیشتر مراقب خودتان باشید.

فرضیات متعددی در خصوص آمریکایی ها و غربی ها وجود دارد

در برخی از نقاط مکزیک (مخصوصا شهرهای کوچک آن) ممکن است مردم فرضیات خاصی در خصوص شما داشته باشند. هر چند بیشتر این فرضیات کلیشه ای در خصوص آمریکایی ها و غربی ها از روی فیلم ها و داستان ها نشأت گرفته اند. به عنوان مثال ممکن است مردم فکر نمایند که شما به عنوان یک آمریکایی باید بسیار پولدار باشید! به این دست فرضیات عادت کنید. بهترین راه برای نشان دادن واقعیت به مردم این است که طبیعی رفتار کنید و خودتان باشید.

برخی چیزها کاملا متفاوت و چالش برانگیز هستند!

سفر کردن به مکزیک (مخصوصا هنگامی که تنهایی سفر می کنید) می تواند حسابی چالش برانگیز باشد. شما مجبورید با مسائلی دست و پنجه نرم کنید که پیش از این برایتان اتفاق نیافتاده بودند. به عنوان مثال، یکی از همین مسائل، عبور از خیابان های شلوغ مکزیک است. ظاهرا در خیابان های مکزیک، ماشین ها و اتوبوس ها هیچگاه سرعت خود را کم نمی نمایند. این دسته مسائل در ابتدا ممکن است شما را بترسانند اما با گذشت کمی زمان، قلق کار را یاد می گیرید و دیگر به مشکل برنمی خورید.

مراقب باشید در دام کلاهبردارها نیافتید

مکزیک پر از دام های مختلف کلاهبرداری برای جهانگرد ها است. هر چقدر هم که مراقب باشید و حواس خود را جمع کنید، باز هم ممکن است در دام کلاهبردارها بیافتید. جهانگرد ها (مخصوصا آمریکایی ها و اروپایی ها) به راحتی موقع خرید کردن گول می خورند و پول بیشتری پرداخت می نمایند. در خیابان های مکزیک، با افراد ناشناس بسیاری روبرو خواهید شد که پیشنهادهای وسوسه انگیزی به شما می دهند. بهترین کار در این شرایط این است که پیشنهادهای افراد غریبه را مؤدبانه رد کنید تا در دام کلاهبرداری افراد سودجو نیافتید.

بهتر است کمی زبان اسپانیایی بلد باشید

اسپانیایی زبان اصلی مکزیک است در نتیجه بسیار عالی خواهد بود اگر پیش از سفر به آنجا، کمی اسپانیایی بلد باشید و با اصطلاحات اسپانیایی آشنایی داشته باشید. بلد بودن زبان اسپانیایی به شما یاری خواهد نمود که بتوانید به آسانی با راننده تاکسی ها، گارسون ها، رانندگان اتوبوس، مردم عادی و... ارتباط برقرار کنید. یاد دریافت زبان اصلی هر کشور (هر چند مختصر) پیش از سفر کردن به آن بسیار مهم است. پیشنهاد می گردد هنگام سفر به مکزیک، یک دیکشنری انگلیسی به اسپانیایی همراه خود داشته باشید.

از نوشیدن آب لوله کشی بپرهیزید

برخلاف آمریکا یا اروپا، نوشیدن آب لوله کشی در مکزیک ممکن است زیان بار باشد. حتی اگر در یک هتل خوب اقامت دارید، باز هم از آب لوله کشی ننوشید مگر اینکه هتل به شما اعلام کند که آب لوله کشی تصفیه شده و سالم است. بهترین کار در مکزیک، خریدن بطری های آب معدنی است. بطری های آب معدنی در همه جا پیدا می شوند و نسبتا ارزان هستند. هیچگاه در مکزیک سلامتی خود را با نوشیدن آب لوله کشی به خطر نیاندازید.

سلامتی خود را دست کم نگیرید

مکزیک همواره به خاطر وقوع جرائم متعدد مشهور بوده است! در این کشور همواره باید مراقب باشید. معامله مواد مخدر در این کشور بسیار رواج دارد و گردشگران باید همواره احتیاط نمایند که هیچگاه قربانی مسائل این چنینی نشوند. در این کشور هیچگاه به غریبه ها اعتماد نکنید. هیچگاه وسایل خود را بدون مراقبت رها نکنید و هیچگاه در شب تنهایی رانندگی نکنید.

بهترین زمان برای سفر به مکزیک، بین ماه های نوامبر و مارس است که در این دوره، مکزیک بهترین آب و هوا را دارد. از ماه ژوئن تا اکتبر هم مکزیک گرم ترین و شرجی ترین هوا را دارد. پس به مکزیک سفر کنید، از مناطق دیدنی آن لذت ببرید و از ماجراجویی لذت ببرید. اگر نکاتی را که در بالا ذکر شد، رعایت کنید، مطمئنا با خاطرات بسیار خوبی مکزیک را ترک خواهید کرد.

امیدواریم که این مقاله برای شما خواننده گرامی مفید واقع شده باشد.

با سپاس

منبع: Buzzle

منبع: کجارو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1054

به "10 نکته ای که باید پیش از سفر به مکزیک مد نظر داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته ای که باید پیش از سفر به مکزیک مد نظر داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید