گردشگری ژاپن اوج گرفت

به گزارش مجله لیست پیوند، گردشگران بیشتری در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه در سال 2019 قبل از همه گیری به ژاپن آمدند، توسعه ای که پس از کاهش آن در تابستان از اقتصاد حمایت می نماید.

گردشگری ژاپن اوج گرفت

سازمان ملی گردشگری ژاپن گزارش کرد که تعداد گردشگران حدود 2.52 میلیون نفر بود، در حالی که در اکتبر 2019 تقریباً 2.50 میلیون نفر ثبت شد.

گردشگری یکی از معدود نقاط روشن در بهبود مالی ژاپن بوده است. هزینه های گردشگران خارجی به ژاپن در سه ماهه منتهی به سپتامبر از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت زیرا کاهش ارزش ین در امسال قدرت خرید آنان را افزایش داد.

افزایش در گردشگری نمونه ای از این مورد است که چگونه ین ضعیف به اقتصاد یاری نموده است. از سوی دیگر، ضعف ارز، هزینه های واردات را برای خریداران و شرکت های داخلی افزایش داده است و به تورم دامن می زند.

در امسال تا به امروز، ین در برابر دلار آمریکا حدود 13 درصد و در برابر یورو حدود 14 درصد کاهش یافته که ظرفیت هزینه گردشگران خارجی را افزایش داده است.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم بیش از حد انتظار کاهش یافت و به طور سالانه 2.1 درصد نزول کرد که عمدتاً به علت کاهش مخارج تجاری، مصرف ضعیف و عقب نشینی ناشی از صادرات خالص بود. جهش بیشتر گردشگری در این سه ماهه می تواند به این کشور یاری کند تا از رکود جلوگیری کند.

تعداد گردشگران از کره جنوبی در ماه اکتبر 631 هزار و 100 نفر بود که بیش از سه برابر آمار قبل از همه گیری است. گردشگران از تایوان، سنگاپور و ایالات متحده نیز در اکتبر 2019 سطح گذشته مربوط به خود را شکست دادند.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1679

به "گردشگری ژاپن اوج گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ژاپن اوج گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید