کلاهبرداری با بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله لیست پیوند، پلیس فتای آذربایجان غربی در اطلاعیه ای از ترفند جدید کلاهبرداران سایبری برای افزایش فالوور و ممبر در شبکه های اجتماعی با هدف بدست آوردن رمز های کاربری افراد در این شبکه ها اطلاع داد.

کلاهبرداری با بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگار از ، پلیس فتای آذربایجان غربی در اطلاعیه ای گفت: افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی باترفندهای مختلف همچون افزایش فالوور و دانلود نرم افزار ویرایش عکس در اینستاگرام و نصب نرم افزار جعلی و غیره اقدام به اخذ یا سرقت نام کاربری و گذرواژه کاربران می نمایند.

در این اطلاعیه آمده است که این کلاهبرداران بدین صورت با ارسال پیغام هایی به دنبال نمایندگان درخواست وجه و مساعدت اقتصادی نموده و دنبال نمایندگان با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ درخواستی به شماره حساب اعلامی می نمایند.

پلیس فتای آذربایجان غربی همچنین توضیح داد: پس از شکایت شاکیان به پلیس فتا تعیین می گردد که این پیغام و درخواست های وجه از طرف افراد کلاهبردار جهت سوءاستفاده اجرا شده است.

  • اپلیکشین رسید ساز، ترفند جدید مجرمان سایبری است
  • کلاهبرداران سایبری در کمین ثبت نام نمایندگان کتاب درسی

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده توصیه های ذیل را مدنظر خود قرار دهند:

  • از واگذاری نام کاربری و گذرواژه به افراد دیگر تحت هر عنوانی خودداری کنید.
  • از اعتماد به تبلیغات مربوط به نرم افزارهای کاربردی با ویژگی های خاص همچون: دسترسی به اکانت آشنایان، دوستان، خانواده، مکان یابی، ماهواره جیبی،صیغه یابی خودداری کنید چرا که اینگونه نرم افزارها وجود خارجی ندارند.
  • قبل از اقدام به انتقال وجه با فرد درخواست نماینده تماس حاصل کنید و پس از حصول اطمینان و تائید هویت وی نسبت به انتقال وجه اقدام کنید.
  • اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کنید و کلمه عبورتان را بصورت دوره ای تغییر دهید.
  • برای اکانت های خود در شبکه های اجتماعی رمزهای دو مرحله ای فعال و از رمز های پیچیده شامل ترکیبی از اعداد و حروف و نماد ها بهره ببرید.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 534

به "کلاهبرداری با بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با بدست آوردن رمزهای کاربری شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید