چگونه به کویر سفر کنیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، کویر و کویرگردی با افزایش طبیعت گردی در بین گردشگران، بیش از گذشته مورد توجه واقع شده اند. سفر به منطقه ها کویری یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال مرموزترین طبیعت گردی ها خواهد بود.

چگونه به کویر سفر کنیم؟

کویرهای ایران از جمله کویر مصر، مرنجاب، بیابانک و ... این روزها به شدت در میان طبیعت گردان هواداران بسیاری پیدا نموده است. این منطقه ها زیبا و در عین حال هیجان انگیز هر گردشگری را به بازدید در فصول مناسب پاییز و زمستان به خود جذب می نماید. تجربه شتر سواری، بازدید از کاروان سراهای تاریخی، آفرود روی رمل های منحصربه فرد، تماشای آسمان شب کویر و ... هر فردی را به سفر به کویر ترغیب خواهد نمود. به همین خاطر سفر به کویر بسیار متفاوت تر از سفر به سایر نقاط طبیعی خواهد بود. اما برای سفر به کویر باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوانید در امنیت کافی از این منطقه ها زیبا لذت ببرید.

چه لباسی برای سفر به کویر مناسب است؟

انتخاب لباس مهم ترین گزینه خواهد بود. کویر به دلیل روزهای گرم، شب های سرد و بعلاوه دارا بودن حشرات گزنده بسیار حساس است. به همین خاطر اغلب به گردشگران توصیه می گردد تا برای جلوگیری از نیش حشرات گزنده همانند مار های سمی یا عقرب ها از پوشش کامل و پوتین های ساق دار استفاده نمایند. هیچ گاه در کویر پابرهنه راه نروید. آفتاب سوختگی این ناحیه از پاها بیار دردناک خواهد بود و امکان گزیدگی حشرات نیز چندبرابر خواهد شد.

بعلاوه پوشیدن لباس های سبک و رنگی برای جلوگیری از گرمازدگی می تواند انتخاب مناسبی باشد. شلوارهای ارتشی به دلیل جیب های فراوان، بند بالای مچ، ضخامت در ناحیه نشیمن گاه و زانوها بسیار برای کویرنوردی مناسب هستند. متناسب با تعداد روزهای خود از کوله مجهز بهره ببرید تا بتوانید تمامی لوازم مورد احتیاج خود را در آن جای دهید.

دستمال گردن یا اسکارف یکی دیگر از پوشش های ضروری در کویر است تا بتواندی جلوی دهان و بینی خود را در هنگام طوفان شن بپوشانید.

با چه کسانی به کویر سفر کنیم؟

اگر تابه حال به کویر سفر ننموده اید، به شما پیشنهاد می کنیم حتماهمراه با تورهای طبیعت گردی باتجربه سفر کنید. خبرنگاران با معرفی برترین آژانس های گردشگری به شما یاری خواهد نمود تا آنالیز تورهای طبیعت گردی برترین و مناسب ترین تور کویرگردی را برای خود انتخاب کنید و بدون دغدغه از سفر خود لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که مسیریابی در کویر و داشتن اطلاعات کافی در برابر خطرات احتمالی احتیاج به راهنمای آشنا خواهد داشت. با توجه به اینکه در منطقه ها کویری از شهر بسیار فاصله خواهید داشت، پیشنهاد می گردد که حتما گروهی همراه با چند ماشین به این منطقه ها سفر کنید تا در صورت مشکل همانند خرابی ماشین، افرادی برای یاری به شما باشند.

برترین زمان برای سفر به کویر چگونه است؟

برترین زمان برای سفر به کویر را فصل بهار و فصل پاییز می دانند چراکه گرمای کویر در تابستان به شدت طاقت فرسا خواهد بود و در زمستان هوا به شدت سرد و خشک می گردد. بعلاوه به دلیل نوسان دما در طول روز و شب، توصیه می گردد تا از کویرنوردی در هنگام ظهر به دلیل گرمای بالا خودداری کنید و در زمان ابتدای صبح و انتهای روز، پیش از غروب آفتاب در میان شن ها گردش کنید.

لوازم ضروری برای سفر به کویر کدام است؟

قطب نما، نقشه یا جی پی اس برای مسیریابی در کویر به دلیل آنتن محدود گوشی های همراه از ضروری ترین لوازم برای سفر خواهد بود. بعلاوه جعبه یاری های اولیه، چراغ قوه و کیسه خواب نیز برای سفر به منطقه ها کویری از الزامات است. اگر قصد دارید تا شب را در کویر بگذرانید، حتما پس از برپایی چادر و کیسه خواب در آن، درب های چادر را ببندید تا حشرات وارد آن نشوند.

چه مواد غذایی همراه خود برداریم؟

آب یکی از مهم ترین نکات سفر به کویر است. به طور میانه هر فرد در روز باید 4 لیتر آب در کویر مصرف کند. پیش از سفر به کویر حتما دقت داشته باشید تا متناسب با تعداد افراد و روزهای سفرتان، آب کافی همراه خود داشته باشید. کویرنوردی به دلیل دشواری راه رفتن روی شن ها یکی از خسته نماینده ترین سفرها خواهد بود. به همین خاطر اغلب با کمبود انرژی روبرو خواهید شد که با خوردن خوراکی های مقوی همانند آجیل می توانید انرژی خود را مجددا به دست آورید.

از چه لوازم بهداشتی استفاده کنیم؟

با توجه به شدت گرمای آفتاب و احتمالا آسیب تماشا پوست، بهتر است تا از کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود بهره ببرید. بعلاوه برای جلوگیری از گزیده شدن به وسیله حشرات، استفاده از اسپری های دفع نماینده حشرات نیز پیشنهاد می گردد.

اگر در کویر قصد کمپ کردن دارید، به دلیل استفاده از دستشویی های صحرایی بهتر است تا دستمال های مرطوب و ژل ضدعفونی نماینده دست بدون احتیاج به آب همراه خود داشته باشید.

هنگام برنامه ریزی برای سفر به کویر، حتما یکی از اقوام خود را از محل اقامت و زمان سفرتان باخبر کنید. به آنالیز تورهای طبیعت گردی بپردازید و باتجربه ترین آن را انتخاب کنید. لیستی از اقلام مورد احتیاجتان تهیه کنید و به دقت آن ها را همراه خود ببرید.

کویرهای بسیار زیبایی نیز در ایران وجود دارند که جهانی بوده ازاین رو کویر گردی نیز در ایران بسیار لذت بخش خواهد بود. برای سفر به کویر های ایران تورهای بسیاری وجود دارد که سفری مجذوب کننده و به یادماندنی برای طبیعت دوستان دارد.

اگر قصد سفر به کویر را دارید و در پی آفر تور کویر مناسب هستید، در خبرنگاران با مقایسه انواع تورهای کویرگردی در ایران از لحاظ هزینه و ویژگی های هرکدام، می توانید آفر موردنظرتان را در کمترین زمان از فروشنده های معتبر مسافرتی بخرید.

منبع: کجارو / mihmansho.com / talab.org / اسنپ تریپ / الی گشت / بیتوته
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1380

به "چگونه به کویر سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به کویر سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید