طبیعت این جنگل شما را شگفت زده خواهد نمود

به گزارش مجله لیست پیوند، جنگل ویوج بابل یکی از بکرترین و زیباترین جنگل های شمال ایران است که سفر به آن می تواند یکی از به یادماندنی ترین سفرهای شما باشد.

طبیعت این جنگل شما را شگفت زده خواهد نمود

به احتمال زیاد شما هم جزء آن دست از افرادی هستید که وقتی نام شهرها و استان های شمالی را می شنوید به یاد تمامی زیبایی ها و سرسبزی های شما ایران می افتید. به نظر شما شهرهای شمالی کشور فقط به خاطر زیبایی های شگفت انگیز دریا مشهور و محبوب هستند؟ جنگل های شمال زیبایی خاصی دارند که با گردش و سرگرمی در آن ها آرامش خاصی مهمان لحظه های شما می گردد. جنگل ویوج بابل یکی از جنگل های فوق العاده زیبای شما کشور است که سفر به آن می تواند برای شما دلپذیر و خوشایند باشد. خبرنگاران مگ در این مقاله سفری به این جنگل زیبا داشته است، با ما همراه باشید.

چرا باید به تماشا جنگل ویوج بابل برویم؟

یکی از زیباترین و بکرترین منطقه ها ایران که در فهرست جاذبه های گردشگری هیجان انگیز شمال ایران واقع شده است، جنگل ویوج بابل است که آن را با نام جنگل شیاده نیز می شناسند. این جنگل که در جاده شیاده و بخش بندپی شهرستان بابل و در مساحتی به وسعت حدود 20 هکتار واقع شده، دارای درختانی سر به فلک کشیده و سرسبز و منظره بی نظیری از طبیعت است که روح گردشگران را تسخیر می نماید.

معمولا با آغاز روزهای گرم تابستانی مسافرانی که به مکان های دنج و خلوت علاقه دارند با تجهیزات پیک نیک راهی جنگل ویوج بابل می شوند تا ساعاتی در دل طبیعت انرژی ازدست رفته خود را به دست آورند.

امکانات سرگرمیی جنگل

پیاده روی در دل طبیعت یکی از برترین سرگرمیاتی است که انسان را به وجد می آورد و لحظات خوبی را برای آدمی می سازد. ازآنجاکه این جنگل جزو منطقه ها دست نخورده شهرهای شمالی است، امکانات سرگرمیی خاصی برای آن در نظر نگرفته اند. گردشگران می توانند به کمپینگ و برپایی چادر در دل طبیعت بسنده نموده و در کنار آن به سرگرمیاتی نظیر والیبال، بدمینتون و… بپردازند. البته گفتنی است هنگام سرگرمی و گردش در جنگل ها در حفظ آن ها کوشا باشیم و از آتش روشن کردن و انداختن زباله در دل طبیعت خودداری کنیم.

تماشای های اطراف جنگل ویوج

نزدیک ترین جنگل به جنگل ویوج بابل که برای گردشگران محبوبیت خاصی دارد، جنگل نارنجلو بابل است. جنگلی بسیار دلنشین که با بوی طبیعت و صدای پرندگان می تواند آرامش خالصی به وجود شما تزریق کند. علاوه بر جنگل نارنجلو، جنگل هیرکانی، هفت آبشار، جنگل حیرت انگیز لفور و… نیز در نزدیکی جنگل ویوج شیاده قرار دارند که تماشا آن ها نیز خالی از لطف نیست.

برترین زمان سفر

برای اینکه کوله بار سفرتان را ببینید و دل به جاده بزنید و با چند شب کمپ در دل جنگل از زیبایی های طبیعت بهره مند گردد، احتیاج به فصل خاصی ندارید. این بخش از ایران در هر فصلی زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد.

  • فصل بهار: در فصل بهار آب وهوای بسیار معتدل و سرسبزی بی نظیر این جنگل می تواند آن را به یک مقصد مطلوب تبدیل کند.
  • فصل تابستان: در تابستان نیز زیبایی های نظیر سرسبزی را در آنجا خواهید دید، اما از آنجایی که در فصل تابستان هوای شمال شرجی بوده شاید برای بعضی گردشگران چندان خوشایند نباشد.
  • فصل پاییز: در فصل پاییز نیز شاهد طبیعتی رنگارنگ خواهید بود و خنک بودن هوا برایتان لذت بخش است.
  • فصل زمستان: اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کردید شاهد درختانی که عریان شده اند خواهید بود و این هم زیبایی خاص خود را دارد. از لذت های سفر در زمستان می توان به خوردن چای داغ زغالی، آش های داغ و نشستن در چادر و زیر پتو اشاره نمود. اما به علت سرمای هوا شاید شب ماندن در جنگل مناسب نباشد.

یک شب اقامت در جنگل ویوج بابل

اقامت در جنگل ویوج بابل با چادرهای مسافرتی می تواند یک شب استثنایی و بسیار هیجان انگیز به شما هدیه دهد. با این وجود به خاطر حیوانات وحشی ای که ممکن است در جنگل وجود داشته باشند شاید بهتر باشد که مدت زمان اقامت خود را در هتل یا ویلاهای اجاره ای بگذرانید.

چگونه به جنگل ویوج برسیم؟

جنگل ویوج بابل در فاصله 211 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است و تنها 15 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد. برای رسیدن به این جنگل باید به شهرستان بابل و ناحیه بندپی و شیاده بروید.

پیشنهاد مطالعه: طبیعتی شگفت انگیز در تنگه کافرین ایلاممنبع: پیام دلتا
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1656

به "طبیعت این جنگل شما را شگفت زده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت این جنگل شما را شگفت زده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید