چرا هر کسی باید سفر ماجراجویانه را تجربه کند؟

به گزارش مجله لیست پیوند، گاهی احساس می کنیم که زندگیمان احتیاج به تغییر دارد و زمان آن رسیده است تا جسم و روحمان را به چالش بکشانیم، با خبرنگاران همراه باشید تا بخوانیم چرا هرکسی باید حداقل یکبار در زندگی اش سفر ماجراجویانه را تجربه کند.

چرا هر کسی باید سفر ماجراجویانه را تجربه کند؟

تا به حال شده با خودتان فکر کنید که زندگی تان احتیاج به تغییر دارد؟ کمی احساس موفقیت، کمی هیجان و کمی جرات باید به زندگی تان اضافه کنید؟ گاهی برای به چالش کشیدن خودمان و تغییر سبک زندگی عادی روزمره مان احتیاج هست تا کوله بار سفر را ببندیم و تجربیات نوی کسب کنیم. در این مقاله تجربیات دختر جوانی را می خوانیم که برای تغییر زندگی اش وارد دنیای ماجراجویی شده و سعی دارد که دیگران را نیز متقاعد کند حداقل یکبار چنین تجربه ای را کسب نمایند.

هیچ وقت فکر نمی کردم که ممکن است روزی سفرماجراجویانه را تجربه کنم. من عاشق موزه ها بودم، از چشیدن طعم غذاهای متنوع لذت می بردم، به پیاده روی می رفتم و برای گردش به مکان های تاریخی سر می زدم. هیچ وقت فکر نمی کردم که روزی از سفر ماجراجویانه لذت ببرم، هرچند نقل مکان به آمریکای جنوبی شیوه زندگی من را تغییر داد. نه تنها فرهنگ نوی را تجربه کردم بلکه باعث شد سفرهای نوی را هم تجربه کنم. غواصی، کوهنوردی و صخره نوردی از تجربیات متفاوت و نو من هستند که باعث می گردد هرکسی را به انجام سفرماجراجویانه تشویق کنم.

اما علت های من برای انجام چنین سفرهایی چیست؟

ماجراجویی برای شما اعتمادبه نفس به ارمغان می آورد

با اینکه فیزیک بدنی نسبتا خوبی داشتم اما از آن آدم هایی نبودم که صبح زود بیدار شوم و چندین کیلومتر دوچرخه سواری کنم. وقتی دوستان من پیشنهاد کردند که با دوچرخه راستا بالای آبشاری را در بنس اکوادور برویم، من واقعا ناراحت بودم اما تصمیم گرفتم که خودم را تغییر دهم. در طول راستا بیشتر از قبل به خودم افتخار می کردم و هنگامی که به مقصد رسیدیم باور نمی کردم که توانسته باشم انجامش دهم. همان طور که ورزش روی فیزیک بدنی من اثرات مثبتی ایجاد نموده بود، اعتمادبه نفس من از درون هم رشد نموده بود و حالا بیشتر تمایل دارم تا خودم را به چالش بکشانم تا بیشتر به خودم افتخار کنم.

از خانه امن و راحت خود بیرون بروید

من حافظه قوی دارم و به یاد دارم که وقتی کودک بودم پدرم از من پرسید:

چطور ممکن هست چیزی را دوست داشته باشی یا نه، وقتی تا به حال آن را امتحان نکردی؟

بیست سال بعد مفهوم سوال پدرم را متوجه شدم. اگر برای امتحان تجربیات نو از خانه امن و راحت خودتان بیرون نروید، در حقیقت به خودتان اجازه پیشرفت نداده اید. من برای به دست آوردن تجربیاتی که دوست داشتم از خانه بیرون زدم و از قلم نیاندازید که این تجربیات هستند که ما را می سازند.

سفر ماجراجویانه به شما حس موفقیت و پیروزی می دهد

اگر در پی کسب موفقیت و حس پیروزی هستید، هیچ احساسی بالاتر از این نیست که تمام فکر خود را بر روی هدفی متمرکز کنید و با تمام نیرو و وجودتان برای رسیدن به آن کوشش کنید. من چنین تجربه ای را با گروهم هنگام صخره نوردی در ماچوپیچو به دست آوردم. هنگامی که 4 صبح از خواب بیدار شدیم تا اولین نفراتی باشیم که به آنجا می رسیم. من واقعا ذوق زده بودم و حتی تصور نمی کردم که ممکن است تا چه حد کار سخت و سختی باشد. واقعا کار پردردسری بود و حتی یادآوری درد و رنجی که کشیدم، سخت است اما چیزی را که خوب به خاطر دارم زیبایی بی نظیری بود که زیرپایم قرار داشت. یکی از زیباترین منطقه ها دنیا را خودم با پای خودم رفته و تجربه اش نموده بودم و چنین حس پیروزی را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.

منبع: کجارو / thatbackpacker.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1329

به "چرا هر کسی باید سفر ماجراجویانه را تجربه کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هر کسی باید سفر ماجراجویانه را تجربه کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید