پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران در هلند ، نفر اول دنیا مغلوب شد (تور هلند ارزان)

به گزارش مجله لیست پیوند، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا، که در این رقابت ها دست به مهره شده است، مقابل عبدوستاروف بازنده شد.

پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران در هلند ، نفر اول دنیا مغلوب شد (تور هلند ارزان)

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران در دور پنجم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف فن فارست هلندی رفت و به پیروزی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ 2719 است، درحالی در این بازی پیروز شد که حریفش در این دور دارای ریتینگ 2681 بود.

مرد شماره یک شطرنج ایران با این پیروزی حدود 4 واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد.

بعلاوه مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا، که در این رقابت ها دست به مهره شده است، مقابل عبدوستاروف باخت. این شکست درحالی برای کارلسن به دست آمد که او در دور قبل مقابل آنیش گیری هلندی باخته بود.

کارلسن در این بازی حدود 7 واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد. کارلسن در حالی در آغاز سال میلادی 2023 متحمل دو شکست متوالی در مسابقات تاتا استیل شده است که در سال گذشته تنها یک شکست در کارنامه داشت.

سیدمحمد امین طباطبایی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ 2686 در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد، در پنجمین بازی خود به مصاف ایلماز شطرنج باز ترکیه ای رفت و باخت. این شکست درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که حریف او دارای ریتینگ 2609 بود.

با این شکست ملی پوش شطرنج ایران 6 واحد ریتینگ زنده از دست داد. با این شکست ملی پوش شطرنج ایران 2.5 امتیازی باقی ماند و در رده هفتم ابن مسابقات نهاده شد.

ایلماز ترکیه ای که در این مسابقات شکستی ندارد با 4 امتیاز صدرنشین است.

علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت ها به شمار می آید.

هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی 14 نفره است که از 14 تا 29 ژانویه در هلند برگزار می گردد. پرهام مقصودلو به جای دودا در این مسابقات دست به مهره شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1577

به "پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران در هلند ، نفر اول دنیا مغلوب شد (تور هلند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران در هلند ، نفر اول دنیا مغلوب شد (تور هلند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید