ونزوئلا خواهان آزادی بازرگان کلمبیایی از سوی آمریکا شد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ونزوئلا از آمریکا خواست تا بازرگان کلمبیایی که به اتهام واهی فساد اقتصادی بازداشت شده است را آزاد کند.

ونزوئلا خواهان آزادی بازرگان کلمبیایی از سوی آمریکا شد

دولت ونزوئلا در بیانیه ای بازداشت این فرد را یک عمل غیرقانونی تجاوزکارانه توصیف کرد.

این در حالیست که وزارت دادگستری آمریکا چند پیش خاطرنشان کرد که الکس ساب (Alex Saab) بازرگان کلمبیایی وابسته به دولت ونزوئلا توسط مقامات جمهوری کیپ ورد در قاره آفریقا بازداشت شده است.

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا ژوئیه سال گذشته این بازرگان کلمبیایی را به اتهام واهی و بی اساس مشارکت در برنامه دولت ونزوئلا برای فراوری و توزیع غذا میان جمعیت های محروم مورد تحریم قرار داده بود.

اجرای این برنامه که از سال 2016 شروع شد، به خاطر کمبود مواد غذایی است که بر اثر فشارهای مالی آمریکا بر ونزوئلا بوجود آمده است.

یک منبع مطلع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ساب در حالی بازداشت شد که هواپیمای حامل وی در پروازی از ونزوئلا به مقصد ایران در جمهوری کیپ ورد در حال سوخت گیری مجدد بود.

گفتنی است که ظرف یکسال گذشته، وزارتخانه های خزانه داری و دادگستری آمریکا چندین فرد حقیقی و دست کم 16 شرکت فعال در حوزه واردات غذا به کشور ونزوئلا را تحریم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 461

به "ونزوئلا خواهان آزادی بازرگان کلمبیایی از سوی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا خواهان آزادی بازرگان کلمبیایی از سوی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید