واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزیع شد ؛ قیمت واکسن اعلام شد ، واکسن اروپایی وارد می گردد؟

به گزارش مجله لیست پیوند، معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه ها اطلاع داد.

واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزیع شد ؛ قیمت واکسن اعلام شد ، واکسن اروپایی وارد می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو درباره تامین واکسن آنفلوآنزا در امسال گفت: در خصوص تامین واکسن آنفلوآنزا با توجه به اینکه شرکت فراوری کننده داخلی واکسن از سال 1400 واکسن های آنفلوآنزای ایرانی را وارد بازار کرد، امسال هم تمهیدات برای تامین احتیاج واکسن به وسیله فراوری داخل اجرا شده است.

وی اضافه نمود: بخشی از احتیاج به واکسن آنفلوآنزا که شامل 500 هزار عدد واکسن بوده که به وسیله سازمان غذا و دارو تامین شده و به وسیله معاونت بهداشت وزارت بهداشت با توجه به برنامه ریزی معین برای جامعه هدف تامین و توزیع می گردد.

هیراد تاکید نمود: در خصوص داروخانه ها هم از روز شنبه 4 شهریور ماه واکسن فراوری داخل در دسترس قرار گرفته است و واکسن وارداتی که از منابع معتبر اروپایی در حال تامین است نیز از روزهای آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در انتها با اشاره به اینکه واکسن های داخلی 4 ظرفیتی و با فناوری نوترکیب هستند، اظهار کرد: قیمت واکسن داخلی حدود 260 هزار تومان برآورد شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1665

به "واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزیع شد ؛ قیمت واکسن اعلام شد ، واکسن اروپایی وارد می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزیع شد ؛ قیمت واکسن اعلام شد ، واکسن اروپایی وارد می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها توزیع شد ؛ قیمت واکسن اعلام شد ، واکسن اروپایی وارد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید