نگاهی به دوربین قدرتمند پاناسونیک

به گزارش مجله لیست پیوند، رقابت در بازار دوربین های فول فریم و بدون آینه، بسیار داغ و مجذوب کننده شده است. پس از حکمرانی سونی، اکنون نوبت به کانن و نیکون و پاناسونیک رسیده تا محصولات خود را در این بخش به بازار عرضه کنند.

نگاهی به دوربین قدرتمند پاناسونیک

سال گذشته میلادی، کانن با مانت RF و نیکون با مانت نو Z، وارد دنیای دوربین های بدون آینه و فول فریم شدند. پس از چند ماه نیز، پاناسونیک با سری نو لومیکس S و به کمک مانت SL لایکا، محصولات فول فریم خود را معرفی و عرضه کرد.

درحالی که کانن و نیکون، بزرگ ترین برند های دنیای دوربین های عکاسی، محصولات پرچم دار و رده بالای خود را به بازار عرضه کرده بودند، این پاناسونیک بود که با S1R پیروز شد جایزه دوربین سال را دریافت کند. این عنوان که در رقابت های مشهور جایزه بزرگ دوربین 2019 به پاناسونیک اعطا شد، هرساله به وسیله گروه خبری دوربین عکاسی برگزار می شود که از 10 نشریه نام دار در این بخش تشکیل شده است. سال گذشته این جایزه به سونی آلفا a9 رسیده بود.

دوربین پاناسونیک S1R به حسگر فول فریم 47 مگاپیکسلی از نوع CMOS مجهز شده که پردازنده Venus Engine نیز وظیفه پردازش اطلاعات دریافتی حسگر را برعهده دارد. سیستم فوکوس تشخیص کنتراست DFD با 225 نقطه فوکوس، نمایشگر 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون نقطه، منظره یاب الکترونیکی با بزرگ نمایی 0.78 برابری و رزولوشن 5.76 میلیون نقطه، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K و نرخ حداکثر 60 فریم بر ثانیه درکنار قیمت 3700 دلاری برای بدنه، از دیگر مشخصه های پرچم دار فعلی پاناسونیک در دنیای دوربین های عکاسی است.

  • دوربین سال: پاناسونیک لومیکس S1R
  • لنز سال: سونی FE 24 میلی متر F1.4 GM
  • جایزه خوانندگان: المپوس OM-D E-M1X
  • جایزه ادیتورها (دوربین): ریکو GR III
  • جایزه ادیتور ها (لنز): تامرون 75-28 میلی متری F/2.8 Di III RXD
  • زومیت
منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1563

به "نگاهی به دوربین قدرتمند پاناسونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دوربین قدرتمند پاناسونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید