نفوذ توده هوای سرد به کشور وکاهش دما تا 15 درجه ، احتمال یخبندان در کشور ، هشدار به ساحل نشینان

به گزارش مجله لیست پیوند، سازمان هواشناسی نسبت به احتمال یخبندان و لغزندگی جاده ها براثر نفوذ توده هوای سرد به کشور و وزش باد و افزایش ارتفاع موج در جنوب ایران هشدار داد.

نفوذ توده هوای سرد به کشور وکاهش دما تا 15 درجه ، احتمال یخبندان در کشور ، هشدار به ساحل نشینان

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به نفوذ توده هوای سرد از سه شنبه تا آدینه (20 تا 23 دی ماه) در شرق و شمال شرق و غرب و شمال غرب و گلستان، مازندران هشدار داد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 15 درجه سانتیگراد از سه شنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه، در شمال غرب کشور کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه از سه شنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه را شاهد خواهیم بود.

در شرق کشور کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد از چهارشنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه و در غرب کشور کاهش محسوس دما بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد از چهارشنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه مورد انتظار است.

بعلاوه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در جنوب شرق، جنوب و مرکز کشور، کاهش دما بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد از پنج شنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است در سواحل دریای خزر، کاهش محسوس دما بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد از سه شنبه و ماندگاری هوای سرد تا آدینه رخ می دهد.

براثر چنین شرایط جوی احتمال افزایش مصرف منابع انرژی به ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور مدیریت در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها، محافظت و پوشش لوله های آب، استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی را لازم می داند.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری از وزش باد با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج درمنطقه ها ساحلی و دور از ساحل حداکثر 2 متر از پیش از ظهر سه شنبه تا صبح آدینه (20 تا 23 دی ماه) در خلیج فارس، تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و شرق خلیج فارس و دریای عمان اطلاع داد.

براثر این مخاطرات احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب های احتمالی جلوگیری از تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی را توصیه می نماید.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1579

به "نفوذ توده هوای سرد به کشور وکاهش دما تا 15 درجه ، احتمال یخبندان در کشور ، هشدار به ساحل نشینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ توده هوای سرد به کشور وکاهش دما تا 15 درجه ، احتمال یخبندان در کشور ، هشدار به ساحل نشینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید