نرخ رشد مالی در بهار 99 اعلام شد

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات رشد مالی با نفت و بدون نفت در بهار سال جاری(1399)، گفت: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار 98، هم به دلیل فشار تحریم ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است که امید این است تا این بخش نیز با فرایند اخیر صادرات نفت به جهت رشد خود بازگردد.

نرخ رشد مالی در بهار 99 اعلام شد

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره ارقام رشد مالی در بهار امسال، نوشت: طبق گزارش اولیه بانک مرکزی از ارقام رشد مالی فصل اول امسال، رشد مالی بدون نفت در این زمان منفی 6. درصد بوده که سهم گروه کشاورزی، صنایع و معادن و خدمات به ترتیب مثبت 3.8، مثبت 2.5 و منفی 1.6 درصد است.

وی اضافه نمود: همچنین، رشد مالی با نفت نیز در این مدت زمان معادل منفی 2.8 درصد بوده است. از آنجا که اقتصاد در جهت بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است، در مقایسه با کشورهایی که در مواجهه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصاد آن ها تنها با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد مالی کشور امیدوارکننده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تنها بخش منفی غیرنفتی، بخش خدمات بوده است که به دلیل محدودیت های بهداشتی ناشی از کرونا، کاملا قابل پیش بینی بود بنابراین، بازیابی رشد در بخش غیرنفتی دور از دسترس نیست.

همتی در خاتمه اعلام کرد: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار 98، هم به دلیل فشار تحریم ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است که امید این است تا این بخش نیز با فرایند اخیر صادرات نفت به جهت رشد خود بازگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 591

به "نرخ رشد مالی در بهار 99 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ رشد مالی در بهار 99 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید