ثبت ضعیف ترین رشد مالی چهار سال اخیر گرجستان

به گزارش مجله لیست پیوند، رشد مالی گرجستان به پایین ترین سطح خود از سال 2016 رسید.

ثبت ضعیف ترین رشد مالی چهار سال اخیر گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طبق اعلام مرکز آمار گرجستان، رشد مالی این کشور با کاهشی محسوس روبرو شده است؛ تا جایی که در سه ماه منتهی به مارس، نرخ رشد مالی این کشور با 2.9 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه قبل به 2.2 درصد رسید تا بدین ترتیب ضعیف ترین عملکرد فصلی اقتصاد این کشور از سه ماهه پایانی سال 2016 تا به امروز رقم بخورد.

در بین بخش های مختلف، بیشترین رشد مربوط به تفریح و سرگرمی با 16.2 درصد بوده است و پس از این بخش نیز فراوری با5.7 درصد و حمل و نقلبا 4.7 درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین رشد مربوط به صنعت بیمه با رشد منفی 6.1درصدی بوده است و بخش مدیریت دولتی با رشد منفی 1.4 درصدی و کشاورزی با 0.3درصد در رده های بعدی قرار دارند.

متوسط رشد مالی سالانه گرجستان در بازه زمانی 2012 تا 2019 برابر با 3.84درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد 8.4 درصدی دسامبر 2013 و کمترین رشد نیز مربوط به رشد منفی 0.8 درصدی دسامبر 2012 بوده است.

پیش از این بانک توسعه و بازسازی اروپا در گزارشی برای گرجستان رشد مالی منفی 5.5درصدی را پیش بینی و اعلام نموده بود: انتظار می رود سال آینده این میزان به 5.5 درصد افزایش پیدا کند. رشد بخش خدمات و گردشگری احتمالا بیش از سایر بخش ها تحت تاثیر کرونا قرار خواهد گرفت.

این بانک که در گزارش قبلی خود رشد 4.5 درصدی را برای اقتصاد گرجستان در امسال پیش بینی نموده بود با تدریجی خواندن فرایند احیای رشد مالی این کشور گفته است که دست کم تا نیمه دوم امسال انتظار نمی رود فعالیت های مالی در گرجستان خیلی تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 372

به "ثبت ضعیف ترین رشد مالی چهار سال اخیر گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ضعیف ترین رشد مالی چهار سال اخیر گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید