ناتو روسیه را بزرگترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامید

به گزارش مجله لیست پیوند، طبق گزارش تهیه شده در مقر ناتو، روسیه اصلی ترین تهدید نظامی برای امنیت کشورهای عضو این بلوک، برای سا ل های آینده نامیده شده و این سازمان به تقویت حضور نظامی خود در منطقه دریای سیاه ادامه خواهد داد.

ناتو روسیه را بزرگترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ناتو حداقل تا سال 2030 ، فدراسیون روسیه را همچنان اصلی ترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامیده است. این مسئله در گزارش مربوط به اصلاحات در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)- 2030، که روز چهارشنبه 2 دسامبر (12 آذر ماه) در وب سایت رسمی سازمان منتشر شد، بیان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نویسندگان این سند معتقدند: در آینده و حداقل تا سال 2030 ، روسیه احتمالاً تهدید اصلی نظامی برای کشورهای عضو ناتو باقی خواهد ماند. بر اساس این گزارش، مفهوم استراتژیک جدید پیمان آتلانتیک شمالی در جریان نشست سران ناتو در سال 2021 تصویب خواهد شد.

در این گزارش همچنین یادآوری شده که مسکو در کوشش برای کسب رجحان سیاسی، مالی و نظامی بر جمهوری های شوروی سابق است و از اوکراین و گرجستان به عنوان نمونه هایی از این رجحان طلبی روسیه، نام برده شده است.

علاوه بر این، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هم روز چهارشنبه در جمع بندی نتایج دومین روز نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این پیمان، مدعی شد که روسیه به افزایش قدرت نظامی خود در شبه جزیره کریمه ادامه می دهد.

استولتنبرگ اضافه کرد که ناتو با تقویت حضور نظامی خود در خشکی، دریا و هوا، به چنین اقداماتی از سوی روسیه پاسخ خواهد داد و وزرای خارجه ناتو در مورد اقدامات بیشتر برای تقویت مذاکرات در این زمینه با گرجستان و اوکراین توافق کردند.

دبیرکل ناتو پیش از این نیز گفته بود که این اتحاد میخواهد به تقویت حضور نظامی خود در منطقه دریای سیاه ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 728

به "ناتو روسیه را بزرگترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو روسیه را بزرگترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید