متخلفان تا سرانجام انتخابات در زندان می مانند

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/لرستان فرمانده انتظامی لرستان گفت: در شهرستان پلدختر و معمولان افرادی که از قانون انتخابات تخطی کردند دستگیر شده و تا سرانجام انتخابات در زندان می مانند.

متخلفان تا سرانجام انتخابات در زندان می مانند

سردار محمد مهدیان نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی و هفته نیروی انتظامی در سال 96 رتبه اول سال 97 رتبه دوم و سال جاری رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز چهار همایش پلیس و آسیبهای اجتماعی برگزار گردید، مطرح کرد: سال گذشته حدود 400 هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش داشتیم و قشرهای آسیب پذیر را به صورت کارگاهی آموزش داده و از خواهران پلیس افتخاری که مشاور هستند در مرکز مشاوره و مددکاری 25 کلانتری استفاده کردیم.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه 82 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره پیروزیت آمیز بودند، ادامه داد: این پرونده ها در رابطه با تحکیم بنیان خانواده و اختلافات نبوی و تعارضات خانوادگی و ملکی است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه شخصا در 110 مسجد حضور و در 48 مسجد سخنرانی داشتم، اضافه نمود: ما در استان به اندازه مطالبات مردم مطالبات عابرین را داریم که باید به آن ها رسیدگی گردد.

وی با اشاره به دو برابر شدن ماموریت های پلیس پس از راه اندازی مرکز تجمیع، اضافه نمود: امروز تراز پلیس لرستان را به تراز استان های بزرگ رساندیم.

مهدیان نسب با بیان اینکه ما در بین استان های کشور به جز استان های مرزی و بندری مقام اول را در کشف قاچاق داریم، ادامه داد: مردم لرستان فهیم و فرهیخته هستند و دوست و دشمن را از هم جدا می نمایند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در 10 ماهه اول سال تعداد تماس ها با 110 نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش داشته، ادامه داد: از این تعداد 80 درصد عملیاتی و 20 درصد مشاوره بوده است.

وی مطرح کرد: به صورت میانگین 3000 تماس با این مرکز انجام می گردد که در آشوب 25 آبان ماه این تعداد به 8000 تماس رسید که نشان می دهد در زمان ناامنی مطالبات مردم از پلیس بیشتر است.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه یک هزار و 498 شعبه اخذ رای در استان داریم، مطرح کرد: از این تعداد 894 صندوق ثابت و 595 صندوق سیار است و هر شعبه توسط 3 تا 5 نیروی پلیس پوشش داده می گردد.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: 989 شعبه توسط پلیس و 500 شعبه توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پوشش داده می گردد، همچنین سپاه 1000 نفر نیروی یاریی در اختیار ما می گذارد که هرجا احتیاج داشتیم یاری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از نظر امنیت شعب مسئله ای نداریم، مطرح کرد: در نظام اسلامی ما قانون فصل الخطاب است.

مهدیان نسب با بیان اینکه کاندیداها باید طرفداران خود را مدیریت نمایند، ادامه داد: نماینده نباید به امنیت و نظم شهر لطمه بزند، ما امنیت را برای مردم در انتخابات به خوبی به ایجاد می کنیم اما نه اینکه جلوی شور انتخابات را بگیریم چراکه رای دادن باید عاقلانه و با شناخت باشد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه همه شهرستان ها را به آرامش دعوت می کنم، مطرح کرد: طبق فتوای مراجع شرکت در انتخابات واجب شرعی است و در کشور ما شور و شوق بالاست.

وی ادامه داد: اگر کسانی بخواهند به خرید و فروش رای بپردازند و محل اخذ رای را ناامن نمایند بدانند که گروه های امنیتی مخصوص گذاشتیم و گروه های ناظر موضوع و تخلف را صورتجلسه می نمایند.

مهدیان نسب مطرح کرد: بخشی از نیروها در سر صندوق ها و بخشی از نیروها مانند راهور، کلانتری و ... در آمادگی کامل هستند بی منت و با مجاهدت فراوان طرح های امنیتی انتظامی پیشگیرانه و ترافیکی را اجرا می نمایند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه برای خود سه فصل قبل، حین و بعد انتخابات را تعریف نموده ایم، اعلام کرد: با دستگاه های برگزار نماینده انتخابات، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تعامل هستیم و آمادگی داریم در کمال امنیت و آرامش انتخابات را برگزار کنیم.

وی با اشاره به استقرار یگان ویژه نیروهای انتظامی تهران در پلدختر، رومشکان و معمولان، مطرح کرد: یگان ویژه لرستان در مرکز استان است و این نیرو را برای برخورد آوردیم.

مهدیان نسب با بیان اینکه دستگیر شدگان بی نظمی های مربوط به انتخابات تا سرانجام این امر آزاد نمی شوند، ادامه داد: عاملان ناامنی های پلدختر و همچنین 17 نفر در معمولان دستگیر شدند و تا سرانجام انتخابات آزاد نمی گردد.

فرمانده انتظامی لرستان تاکید نمود: همچنین چندین نفر در فضای مجازی شلوغ کاری می کردند که آن ها را نیز دستگیر کردیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان در 10 ماهه ابتدایی سال، اعلام کرد: در این مدت 28 هزار و 76 فقره تصادف داشتیم که 73 درصد درون شهری و 27 درصد برون شهری است.

مهدیان نسب ادامه داد: از کل تصادفات 13 درصد فوتی 23 درصد جرحی و 74 درصد خسارتی بود که سهم استان با 1.6 درصد از جمعیت کل کشور 1.4 از تصادف است.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: 360 فقره تصادفات فوتی داشتیم که معادل 2.9 درصد از تصادفات کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه بالای 2000 شوتی گرفتیم که همه لرستانی نیستند، اعلام کرد: در مدت یک هفته پیروز به دستگیری 910 شوتی شدیم که از این تعداد 52 درصد لرستانی و 38 درصد متعلق به استان های جنوبی بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 174

به "متخلفان تا سرانجام انتخابات در زندان می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخلفان تا سرانجام انتخابات در زندان می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید