لوله پروفیل ایرانی برای افزایش عمر ساختمانها فراوری شد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان در ابتدا فعالیت خود را در حوزه فراوری قطعات، ماشین آلات صنعتی شروع کرد. اما پس از چند سال به عرصه فراوری لوله و مقاطع فولادی نیز وارد شد تا با ایجاد خط فراوری این نوع لوله ها، به افزایش مقاومت در و پنجره ها یاری کند.

لوله پروفیل ایرانی برای افزایش عمر ساختمانها فراوری شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گفته مجید لطیفی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، پروفیل ها تقریباً در همه جا حضور دارند. قسمت اعظمی از پروفیل ها به منظور ساختن در و پنجره های آهنی به کار می فرایند. متخصصان ما طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خطوط فراوری لوله پروفیل فولادی با روش مستقیم بدون تعویض قالب و قالب های مقطع ثابت ارتقای این فراوریات را در اولویت خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: با کوشش و پشتکار مجموعه فولاد ماشین نکا، خط فراوری لوله ERW پس از یک سال فراوری آزمایشی، با ظرفیت سالانه 80 هزار تن آغاز به کار کرد. این خط قابلیت فراوری لوله های با قطر 10، 12 و 14 اینچ و به طول دلخواه بر اساس سفارش مشتری را دارا است. لوله و پروفیل فولادی به آلیاژهایی گفته می گردد که عنصر اصلی آن ها را آهن تشکیل می دهد. کربن به عنوان مهمترین ماده آلیاژی فولاد محسوب می گردد.

لطیفی ادامه داد: قسمت زیادی از انواع لوله و پروفیل برای ساختن در و پنجره آهنی به کار می رود. پروفیل های مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای در و پنجره منازل، کناره راه پله ها استفاده می گردد.

این فعال فناور ادامه داد: طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خطوط فراوری لوله پروفیل فولادی با روش مستقیم بدون تعویض قالب و قالب های مقطع ثابت پروفیل فراوری شده به روش مستقیم را در اولویت کاری خود قرار دادیم. این پروفیل ها دارای زاویه های تیز، ابعاد دقیق و خط جوش ثابت در دیواره بالایی و انحنای سطحی کمی هستند و نسبت به روش دیگر کیفیت و استحکام بالاتری دارند.

وی درباره محصولات فراوریی شرکت، گفت: طراحی و ساخت خط نورد پروفیل سنگین مقاطع ساختمانی توخالی (HSS) با قابلیت فراوری مقاطع ساختمانی فولادی در ابعاد و ضخامت های مختلف، طراحی و ساخت خط نورد لوله های ERW با امکان فراوری سایزهای متنوع و طراحی و ساخت جرثقیل سقفی با وزن کمتر، استهلاک کمتر و زمان ساخت کوتاه تر نسبت به جرثقیل های موجود از جمله محصولات فراوریی شرکت است.

این فعال فناور همچنین تاکید نمود: طراحی و ساخت خط نواربر با طراحی و مکانیزم عمل جدید و متفاوت، طراحی و ساخت دستگاه سایزینگ برای تبدیل لوله به پروفیل، طراحی و ساخت دستگاه گیوتین 6 متری با قابلیت برش به ضخامت 20 میلی متر و طراحی و ساخت دستگاه پانچ از دیگر محصولاتی است که فراوری نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 914

به "لوله پروفیل ایرانی برای افزایش عمر ساختمانها فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوله پروفیل ایرانی برای افزایش عمر ساختمانها فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید