لزوم ساماندهی بودجه های پژوهشی در جهت رفع مسائل کشور

به گزارش مجله لیست پیوند، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور گفت: باید بودجه های پژوهشی را در جهت رفع مسائل کشور ساماندهی کنیم.

لزوم ساماندهی بودجه های پژوهشی در جهت رفع مسائل کشور

محمد رضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره جایگاه فناوری و پژوهش در کشور اظهار کرد: در پژوهش و فناوری مهم ترین بحث شناسایی نیاز ها و موضوعات مسئله محور جامعه و حرکت در این حوزه است.

او افزود: باید مسائل و چالش های موجود خود را در سطح جامعه شناسایی کنیم و به اولویت بندی آن ها بپردازیم و سپس بر اساس ارزش و پیامد های آن ها مسائل را حل کنیم.

پور عابدی شرح داد: باید همه افراد جامعه به خصوص مسئولان و سیاستگذارن بر این باور باشند که مسائل و چالش های جامعه را به گونه ای دانش بنیان و مبتنی بر بحث پژوهش و مطالعات موجود در این زمینه رفع کنند، نه اینکه موضوعات مورد علاقه خود را شناسایی کرده و سپس به حل آن ها بپردازیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: اگر این ذهنیت به وجود آید که مسائل و مسائل موجود در جامعه تنها به دست شرکت های دانش بنیان رفع می شوند، قطعا می توانیم در کشور شاهد این موضوع باشیم که معضلات جامعه در شرایط بهتر و گونه بهتری می توانند سامان بگیرند.

پورعابدی گفت: بودجه ها و منابع پژوهشی خود را باید در جهت مسائل و معضلات کشور ساماندهی کنیم، گاهی اوقات اولویت بندی هایی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم با آن چیزی که در جامعه می بینیم و مردم با آن دست به گریبان هستند، فرق دارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

او افزود: اگر منابع انسانی پژوهشگران و فناوران و منابع مالی کشور را ساماندهی کرده و آن ها را در جهت حل مسائل و مسائل جامعه به خوبی مدیریت کنیم آن وقت بهره برداری موثرتری می توان از منابعی که در حوزه پژوهش و فناوری هزینه می شود، استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1326

به "لزوم ساماندهی بودجه های پژوهشی در جهت رفع مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ساماندهی بودجه های پژوهشی در جهت رفع مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید