فعالیت سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی از آخر هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان می گردد.

فعالیت سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اضافه کرد: این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مرتفع و سردسیرگاهی بارش برف می گردد.

وی اظهار کرد: این سامانه در بعضی نواحی به ویژه جنوبی استان موجب آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای می گردد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به احتمال لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد جاده ای در سطح استان، رانندگان باید در هنگام تردد در جاده ها احتیاط نموده و به توصیه های پلیس راه توجه نمایند.

امیدفر ادامه داد: هم اکنون جلفا با 20 و بندر شرفخانه با 6 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز 13 درجه سانتی گراد بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همیشه تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 249

به "فعالیت سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید