تور ارمنستان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم، شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است کاملا تغییر کند

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس جمهوری آذربایجان از تمایل برای برقراری روابط با ارمنستان خبر داده و خواهان همکاری اتحادیه اروپا در این خصوص شد.

تور ارمنستان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم، شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است کاملا تغییر کند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با پیتر میچالکو، نماینده تازه اتحادیه اروپا در این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

علی اف در این ملاقات ضمن اشاره به همکاری نزدیک آذربایجان با اتحادیه اروپا در حوزه های متعدد، گفت: تصور می کردیم بعد از دوره جنگ قره باغ اتحادیه اروپا در توسعه، راه اندازی صلح پایدار و همکاری سهمی برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم صفحه تازه ای گشوده و با همسایه خود ارمنستان روابط برقرار کنیم. آماده شروع مذاکرات برای عقد پیمان صلح، مشخص خط مرزی و گشایش راه های ارتباطاتی هستیم. این فرایند تا حدی شروع شده است.

علی اف در ادامه تاکید نمود: اما اگر اتحادیه اروپا به طور فعال مشارکت نموده و چنین تمایلی را می بینم، به نظرم در بسیاری از زمینه ها می تواند به ما یاری کند.

رئیس جمهوری آذربایجان توضیح داد: به طور کلی شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است به ابعادی کاملا تازه که شبیه 30 سال گذشته نباشد، تغییر شکل دهد. این می تواند عامل مهمی برای ثبات ، پیش بینی پذیری و صلح باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1198

به "تور ارمنستان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم، شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است کاملا تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم، شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است کاملا تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید