طرفداران یک صدا تا کجا گرانی بلیت را تحمل می کنند، بلیت کنسرت گرانتر می شود

به گزارش مجله لیست پیوند، سرنوشت رفتن به کنسرت به عنوان یک تفریح فرهنگی همزمان با افزایش بهای بلیت، در لحظه حساسی قرار گرفته است. ممکن است که بسیاری عادت شنیدن موسیقی زنده را برای همیشه از سر بیرون کنند. در این باره با 2 تهیه کننده کنسرت هایی که به تازگی برپا شده اند سخن گفته ایم.

طرفداران یک صدا تا کجا گرانی بلیت را تحمل می کنند، بلیت کنسرت گرانتر می شود

خبرنگاران، لی لا رضایی : آیا افزایش قیمت بلیت ها نیز مستقیما بر روی میزان استقبال مخاطبان از کنسرت ها تاثیر گذاشته است؟ وقتی بلیت کنسرتی 700 هزارتومان باشد، یک خانواده چهار نفره باید 2 میلیون و 800 هزارتومان هزینه کند با احتساب پایه حقوق یک کارمند یا کارگر مطابق با پایه دستمزد وزارت کار،این رقم یک سوم میزان حقوقشان است.

بهای نو بلیت کنسرت

بهای بلیت کنسرت های برگزار شده با قیمت های مختلف به فروش رفتند. مروری بر قیمت های نو نشان می دهد که با چه پدیده ایی روبرو هستیم.

بلیت کنسرت علیرضا طلیسچی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی: از 220 هزار تومان تا 695 هزار تومان و در کیش از 380 هزارتومان تا 700 هزارتومان به فروش رسید.

برای کنسرت ناصر زینلی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی: از 220 هزار تومان تا 695 هزار تومان و در کیش از 380هزار تا 700 هزارتومان بلیت به فروش رسید.

کنسرت بابک جهانبخش در کیش: 380 هزار تومان تا 700 هزار تومان.

کنسرت آرون افشار در کیش: 380 هزار تومان تا 700 هزار تومان

کنسرت رضا صادقی در هتل اسپیناس پالاس: 200 تا 690 هزار تومان

کنسرت علی یاسینی در هتل اسپیناس پالاس: از 200 تا 690 هزار تومان

مسعود صادقلو در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی: از 200 تا 690 هزار تومان.

با این شرایط صاحب نظران درباره تاثیرافزایش بهای بلیت بر میزان استقبال مخاطبان چه می گویند؟

ریزش مخاطب نداشتیم

بهنام محمدی تهیه کننده و مدیر برنامه در عرصه موسیقی در این باره می گوید: قطعاً قیمت بلیط کنسرت ها باید بالا می رفت، چون در کشور ما درصد تورم به قدری بالا بوده که اگر قیمت بلیط کنسرت بالا نمی رفت، به سختی می شد از پس هزینه ها بر آمد.

وی با مقایسه قیمت ها و افزایش نرخ تورم در سالهای اخیر گفت : با در نظر گرفتن اینکه یک خودرو یا حتی یک کیلو میوه طی این مدت چقدر درگیر تورم شده است، می توانیم حدس بزنیم که کنسرت ها نیز شامل چنین تورمی شده باشند.

محمدی همچنین اضافه کرد: در حوزه موسیقی خیلی ها مشغول فعالیت بوده و کار می کنند، از نوازنده گرفته تا کارمندان حراست و سالن و .... همگی در این عرصه از محل فروش بلیت امرار معاش می کنند. آنها هم در این جامعه زندگی می کنند و متناسب با تورم باید دستمزد داشته باشند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند. آنها هم توی این تورم زندگی می کنند و طبیعتاً باید دستمزدشان جواب مخارجشان را بدهد. وقتی همه چیز دهها برابر شده، نمی توان توقع داشت آنها دستمزد سالیان قبل خود را بگیرند. .

وی درادامه شرح داد: با وجود افزایش اندک قیمت بلیت که شاید برای برخی ها چشمگیر باشد، خوشبختانه ریزش چندانی در مخاطب صورت نگرفته است و هنوز مردم برای تماشای کنسرت بلیت می خرند. هر چند که دارند فشار و تورم مالی را تحمل می کنند، اما هنوز هم کنسرت می روند.

مخاطب کمتری داریم

مجید طوسی مدیر شرکت فرهنگی هنری سلفا که اخیراً کنسرت احمد سلو را برگزار کرد، درباره افزایش قیمت بلیت و تاثیر آن بر مخاطب و ریزش آن گفت: متاسفانه افزایش قیمت بلیط باعث شده که مخاطب ریزش داشته باشد و تعداد آنها روز به روز کمتر گردد جدا از افزایش قیمت بلیط، این روزها کلاً استقبال مردم از کنسرت کمتر شده .دلیلش هم برمی گردد به دغدغه های اجتماعی این روزهای مردم.

وی در ادامه با اشاره به استقبال از کنسرتی که خود برگزار کننده آن بود گفت: درست است که مردم همچنان به کنسرت می آیند و بلیت تهیه می کنند، اما کاملاً مشخص است که به سختی می آیند. یعنی زیر بار فشار مالی هستند. کنسرت ها گران شده اند اما .

بر کیفیت کنسرت ها ها اضافه کرده نشده. خواننده همان خواننده، نوازنده ها همان نوازنده ها، و سالن ها همان سالن های همیشگی با همان امکانات محدود.

وی اضافه کرد: قیمت همه چیز در حال افزایش است و دیگر نمی توان جلوی افزایش قیمت بلیت ها را گرفت. کنسرت نتیجه زحمات یک تیم است که در این تیم افراد بسیاری مشغول کار هستند. وقتی قیمت همه چیز افزایش پیدا می کند، قطعاً افزایش قیمت بلیت هم خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: جامعه موسیقی در این حالت متضرر خواهد شد. من کنسرت احمد سلو را گران نکردم چون معتقد بودم همه باید برابر از این کنسرت استفاده کند. وقتی سالن گران نشده چرا من باید بلیت را گران کنم؟ اما همه تهیه کننده ها اینطور نیستند و برخی از آنها خودشان قیمت بلیط ها را بالا بردند. چون هیچ معیار و ملاکی هم برای این افزایش قیمت بلیت وجود ندارد. مثلا بگوییم قیمت سالن انقدر بالا رفته یا قیمت یکی از اجزا و عوامل بالا رفته و ما هم قیمت ها را بالا ببریم و بلیط را گرانتر بفروشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1617

به "طرفداران یک صدا تا کجا گرانی بلیت را تحمل می کنند، بلیت کنسرت گرانتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداران یک صدا تا کجا گرانی بلیت را تحمل می کنند، بلیت کنسرت گرانتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید