ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی مرند

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرماندار مرند بر ضرورت تقویت جهاددانشگاهی این شهرستان تاکید کرده و گفت: با توجه به وجود پتانسیل های فراوان در بخش های مختلف مرند برای تقویت و توسعه جهاددانشگاهی این شهرستان آمادگی داریم.

ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی مرند

داود گرشاسبی در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت فعالیت جهاددانشگاهی در شهرستان مرند اظهار کرد: با توجه به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در این شهرستان، جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باشد.

وی افزود: نگاه ما این است که برای دستیابی به توسعه باید ارتباط صنعت و دانشگاه قوی تر شود که جهاددانشگاهی می تواند در این جهت قدم های خوبی در شهرستان مرند بردارد.

گرشاسبی به سطح انتظارات و نیاز مردم مرند اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی باید با توسعه فعالیت های خود در شهرستان در تمامی زمینه ها جوابگوی نیاز مردم باشد.

فرماندار مرند با اشاره به ارزش بالای تحقیق و پژوهش گفت: تنها راه حل ما که بتوانیم به قدرت برسیم و رتبه علمی کشور را افزایش دهیم در سایه تحقیق و پژوهش است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های شهرستان مرند از جمله نیروی انسانی خلاق و توانمند و قرارگیری در جهت ترانزیتی و قابلیت های کشاورزی بیان نمود: این ظرفیت ها بستر خوبی برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

فرماندار مرند با بیان اینکه حضور و فعالیت جهاددانشگاهی در این شهرستان لازم و موثر است، تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا نسبت به تقویت جهاددانشگاهی در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.

سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف خدمات چشمگیری ارائه کرده است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگ، اشتغال و کارآفرینی فعالیت دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی به صورت تخصصی فعالیت می کند و خبرگزاری های خبرنگاران، ایکنا و مرکز افکار سنجی دانشجویان از جمله این مراکز تخصصی است.

دکتر جعفر محسنی ادامه داد: جهاددانشگاهی در 16 مرداد 1359 تاسیس و مقرر شد در زمینه های علمی، فناوری، فرهنگی و... با فعالیت های جهادی پیش رود.

محسنی افزود: جهاددانشگاهی در هر مقطعی از زمان باتوجه به نیازهای جامعه فعالیت کرده و در بحث های مختلف از جمله ارتباط صنعت با دانشگاه، تولید، خدمات تخصصی و پژوهشی و مباحث علمی و پزشکی خدمات چشمگیری ارائه کرده است.

وی به فعایت خبرگزاری های خبرنگاران و ایکنا اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود پتانسیل های فراوان در شهرستان مرند در صورت حمایت مسئولان شهرستان، خبرنگاران می تواند اخبار شهرستان را در تمامی بخش ها پوشش دهد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت های شهرستان مرند در بخش کشاورزی، گردشگری و قرارگیری در جاده ترانزیتی یادآور شد: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی می تواند در توسعه شهرستان کمک حال مدیران اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، وی در خاتمه گفت: در صورتی که حمایت های لازم از سوی مدیران اجرایی شهرستان مرند از جهاددانشگاهی انجام شود آمادگی داریم تا نسبت به تقویت و توسعه جهاددانشگاهی در شهرستان مرند اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1399

به "ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی مرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی مرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید