سلول های مغز در طول خواب در تکاپوی پیش بینی و حل مسائل آینده هستند! احتمالی که تحقیق نو مطرح نموده

به گزارش مجله لیست پیوند، نورون های مرکز حافظه در هنگام خواب، ممکن است نه تنها تجربیات گذشته را مرور نمایند، بلکه طبق یک مطالعه نو، آن ها در تکاپوی پیش بینی مسائل آینده هستند.

سلول های مغز در طول خواب در تکاپوی پیش بینی و حل مسائل آینده هستند! احتمالی که تحقیق نو مطرح نموده

تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه میشیگان، امواج مغزی موش ها را در زمان بیداری و زمان خواب تجزیه و تحلیل کردند. این خوانش امواج مغزی قبل، در حین و بعد از مقابله حیوانات با چالش های عبور از هزارتو انجام شد. دانشمندان می خواستند ببینند وقتی موش های خارج از هزارتو قرار می گیرند، در دوره استراحت فعالیت مغزی شان به چه صورت است.

کامران دیبا، متخصص بیهوشی از دانشگاه میشیگان در این مورد می گوید که توانایی ردیابی ترجیحات نورون ها حتی بدون وجود محرک برای آنها مهم بود.

با استفاده از فرایند فرآیند یادگیری ماشینی که می توانست فعالیت هر نورون منفرد را ارزیابی کند معین شد که موش ها نه تنها رویا می بینند، بلکه حین خواب روی مسیر های بالقوه نو نیز کار می نمایند.

این ها یافته های قابل توجهی در مطالعه نجسم فضایی ونحوه ارتباط فعالیت نورون های خاص با مکان های خاص است. این یک فرآیند پویا در حین خواب است.

زمانی که موش ها پس از خواب مجدداً وارد هزارتو شدند، فعالیت عصبی میزان گیری شده در طول خواب آن ها تا حدی پیش بینی نماینده روش های نوی بود که آن ها سعی در عبور از مسیر سخت داشتند.

این تغییرات واقعاً منعکس نماینده چیزی بود که در هنگام خواب حیوانات آموخته بود. گویی موش قبلا یک بار هزارتوی نو را قبلا دیده است.

ما از پیش می دانستیم که خواب به ما یاری می نماید تا خاطره سازی کنیم، احتمالا مغز انسان هم به صورت مشابهی عمل می نماید و نوعی تمرین برای ماجراجویی های آینده را انجام می دهد.

البته ما به تجربه هم دریافته ایم که بعضی از مهارت های سخت انتزاعی یا فعالیت های عملی یا حافظه بعد از خواب تثبیت و تقویت می شوند، حتی اگر چالش نو سخت تر شده باشد.

باز به صورت تجربی شاید دریافته باشید که اگر دقایقی قبل از خواب در خصوص یک مسیله ریاضی یا به خاطر سپردن یک شعر یا فعالیت ورزشی فکر کنید و بخوابید، بعد از بیدار شدن گویی معجزه ای رح می دهد و روند خیلی ساده تر می گردد.

این تحقیق در Nature منتشر شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 خرداد 1403 بروزرسانی: 20 خرداد 1403 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1691

به "سلول های مغز در طول خواب در تکاپوی پیش بینی و حل مسائل آینده هستند! احتمالی که تحقیق نو مطرح نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های مغز در طول خواب در تکاپوی پیش بینی و حل مسائل آینده هستند! احتمالی که تحقیق نو مطرح نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید