سلفی غواص شجاع با یکی از خطرناک ترین موجودات اقیانوس ، عکس

به گزارش مجله لیست پیوند، گجت نیوز نوشت: فارغ از رنگ های چشم گیر، اختاپوس حلقه ای آبی به سم بسیار کشنده ای که دارد مشهور است.

سلفی غواص شجاع با یکی از خطرناک ترین موجودات اقیانوس ، عکس

در حالی که همه اختاپوس ها سمی هستند، نوع حلقه آبی به عنوان یکی از خطرناک ترین موجودات آبزی اقیانوس شناخته می گردد. این موجود قادر به فراوری سم کافی برای کشتن 26 انسان در عرض چند دقیقه است.

سم کشنده این اختاپوس حاوی یک نوروتوکسین قوی به نام تترودوتوکسین است که در ماهی های پف نموده نیز وجود دارد. در حالی که نیش آنها ممکن است بسیار سمی باشد، اختاپوس های حلقه آبی معمولا برای انسان ها خطری ندارند و اگر تحریک نشوند، حمله نخواهند کرد.

اختاپوس ها اغلب موجوداتی گریزان و منزوی هستند، اما با این حال بعضی از عکاسان غواص به میزان کافی خوش شانس بوده اند که آنها را مشاهده نمایند. آندریا هامفریس نیز دیگر غواصی است که اخیرا لحظه ای را ضبط نموده که یک اختاپوس غول پیکر اقیانوس آرام به دور او پیچیده می گردد.

در همین حال، یک دوربین زیردریایی در خلیج جرویس استرالیا نیز دو اختاپوس را در حال پرتاب گلوله به سمت یکدیگر شکار کرد. این اولین بار است که چنین رفتار غیرعادی در این گونه مشاهده می گردد. تا به امروز محققان 100 مورد دیگر از اختاپوس ها را ثبت نموده اند که گل و لای و پوسته را به سمت یکدیگر پرت می نمایند.

یک غواص در اقدامی خطرناک، با یکی از مرگبارترین و خطرناک ترین موجودات اقیانوس که یک اختاپوس بسیار سمی با حلقه آبی است، سلفی گرفت. شری ماریس، عکاس زیر آب و زیست شناس دریایی، در حال غواصی در نزدیکی شبه جزیره مورنینگتون ویکتوریا در استرالیا بود که ناگهان به یک اختاپوس حلقه آبی که نیش کشنده ای برای انسان دارد، برخورد کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1549

به "سلفی غواص شجاع با یکی از خطرناک ترین موجودات اقیانوس ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلفی غواص شجاع با یکی از خطرناک ترین موجودات اقیانوس ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید