سفر به کشور پاناما در آمریکا مرکزی

به گزارش مجله لیست پیوند، سفر به این کشور باوجود جاذبه های گردشگری بسیاری ک دارد می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر با ما همراه شوید.

سفر به کشور پاناما در آمریکا مرکزی

اطلاعات کلی کشور پاناما

پایتخت: پاناما

نوع حکومت: جمهوری

مذهب: کاتولیک رومی 85%، کلیساهای مختلف انجیل گرای پروتستان 5%، اسلام سنی 5%

زبان رسمی: اسپانیایی رسمی.

واحد پول: بالبواbalboa

امید طول عمر: 73سال

جمعیت: 3,000,463 نفرJuly 2004 est

پاناما کشوری است در آمریکای مرکزی. پایتخت آن پاناماسیتی است. جمعیت این کشور سه میلیون و چهارصد هزار نفر، زبان رسمی آن اسپانیایی و واحد پول آن بالبوآ و دلار ایالات امریکا است. پاناما درسال 1821 از اسپانیا و سپس درسال 1903 از کلمبیا مستقل شد. جمهوری پاناما کم جمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین است.

جغرافیا

پاناما برزخی است کوهستانی با جنگلهای انبوه که امریکای مرکزی رابه امریکای جنوبی پیوند میدهد. یکی از آخرین تحولات بزرگ کره زمین، سه میلیون و چهارصد هزار سال پیش رخ داد. این تحول پیدایش خشکی باریکی بود که سرزمین پاناما نام گرفت. پیدایش پاناما، پل ارتباطی آمریکایی شمالی و جنوبی، امکان مهاجرت گونه های مختلف جانوری را فراهم کرد. این سرزمین خود اکنون غنی از گونه های کمیاب جانوری است. پاناما با تغییر دمای کم فصلی آب و هوایی استوایی دارد.

شهر های مهم: سان مالیگیتو, کولون

مساحت: 78,200 کیلومتر مربع

خط ساحلی: 2,490 کیلومتر

مختصات جغرافیایی: 9 درجه شمالی 80 درجه غربی

تاریخ

پاناما بخشی از گرانادای جدید اسپانیا کلمبیا بود. پاناما بخشی از گرانادای جدید اسپانیا کلمبیا بود. در دهه 1880 کوشش فرانسویان در احداث کانالی در پاناما که اقیانوس اطلس رابه آرام وصل کند نا پیروز بود. پس از رد پیشنهاد های کشور آمریکا از سوی کلمبیا مبنی بر تکمیل کانال پاناما با حمایت کشور آمریکا مستقل گشت.

این کانال سر انجام در 1914 گشوده شد. زمینی با عرض 8 کیلمتر در عرض کانال - منطقه کانال - به کشور آمریکا داده شد که نظارت کامل درسال 2000 به پاناما مسترد می شود. از 1983 تا 1989 قدرت عملا در دست ژنرال مانوئل آنتونیو نوریه گا بود. وی طی تهاجم ایالات امریکا به این کشور ساقط و به اتهام اعمال جنایی برای محاکمه به ایالات امریکا برده و گناهکار شناخته شد.

حکومت و سیاست

در قانون اساسی انتخابات مجمع قانون گذاری 67 نفره، رئیس جمهور و دو معاون رئیس جمهور برای دوره ای 5 ساله با رای اجباری تمامی افراد بالغ پیشبینی شده است. رئیس جمهور کابینه وزیران را انتصاب می کند. احزاب عمده سیاسی عبارتند از حزب اعتبار لیبرال، حزب دموکرات مسیحی، جنبش آزادی بخش جمهوری ملی که در انتخابات 1989 با عنوان اتحاد دموکراتیک همکاری کردند، حزب اعتبار پاناما، و ائتلاف کولینا. در قانون اساسی انتخابات مجمع قانون گذاری 67 نفره، رئیس جمهور و دو معاون رئیس جمهور برای دوره ای 5 ساله با رای اجباری تمامی افراد بالغ پیشبینی شده است. رئیس جمهور کابینه وزیران را انتصاب میکند .

اقتصاد

پاناما از منابع اصلی درآمد ارز خارجی است سطح زندگی در پاناما به نسبت کشور های همسایه بالاتر است ، هر چند بحران سیاسی 1989 به اقتصاد لطمه زد, کالاهای صادراتی عمده شامل موز و میگو و چوب ماهون است. برپایه آمار سال 1999 فراورده های عمدهٔ پاناما عبارتند از: نیشکر، موز، برنج، موز سبز، ذرت، سیب زمینی، پرتقال، قهوه و توتون. همچنین مهم ترین صنایع آن، مواد غذایی، فراورده های نفتی، نوشیدنی، سیمان، آجر و کاشی هستند.

شهر قدیمی پاناما casco viejo panama

میلافلورس miraflores panama

مناطق دیدنی پاناما

درباره کشور پاناما

پاناما قدیم panama viejo

مناطق گردشگری پاناما

مناطق گردشگری پاناما

مناطق گردشگری پاناما

دیدنی های پاناما

پارک طبیعی پاناما metropolitan natural park panama

مناطق دیدنی پاناما

درباره کشور پاناما

دیدنی های پاناما

منبع: گردشبان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 349

به "سفر به کشور پاناما در آمریکا مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشور پاناما در آمریکا مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید