دو برابر شدن تبادل توریست میان ایران و عمان در سال گذشته

به گزارش مجله لیست پیوند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، دو برابر شدن تبادل توریست میان ایران و عمان در سال گذشته مشاهده می گردد.

دو برابر شدن تبادل توریست میان ایران و عمان در سال گذشته

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

دعوت ایران از عمان برای سرمایه گذاری

ایران از سال 1397 ویزا ورود را یکطرفه برای عمانی ها لغو کرد و در مقابل عمان با تسهیل قوانین ورود به این کشور، ویزای فرودگاهی را برای ایرانی ها برقرار کرد. وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی یک سال پیش در سفری که به عمان داشت، از رشد 362 درصدی توریستان ورودی از این کشور به ایران اطلاع داد و آن را از قانون لغو ویزا متاثر دانست.

مرزهای ایران و عمان بدنبال شیوع ویروس کرونا مسدود شده، اما معاونان توریستی دو کشور در وبیناری، راهکارهای تقویت همکاری های توریستی ایران و عمان را با هدف اشتراک تجربه ها و اقدام ها در مدیریت بحران کرونا آنالیز کردند.

ولی تیموری، معاون توریستی در نشست مجازی با میثاء المحروقی، معاون توریستی وزارت توریستی و میراث فرهنگی عمان یادآور شد: یکی از ماموریت های ذاتی و کلیدی دولت در صنعت توریستی حفظ و تقویت روابط با بازارهای هدف است. کارآمدی این امر می تواند بسترساز حضور مداوم بخش خصوصی در جریان توریستی دو کشور باشد. ضرورت این اقدام در دوران همزیستی با کرونا که سطح فعالیت بخش های خصوصی دو طرف به کمینه ترین حالت ممکن رسیده، الزامی و حیاتی است. از این رو، با همین رویکرد معاونت توریستی اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری سلسله وبینارهای تقویت همکاری های توریستی با کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران نموده است.

وی با بیان اینکه این وبینار با هدف اشتراک تجارب و اقدامات در مدیریت بحران کرونا و پیگیری تعاملات و توافقات پیشین برگزار شده، اضافه نمود: یکی از راهکارهای توسعه توریستی دو کشور تحقق برنامه اجرایی همکاری های توریستی است که با ملاحظات شیوع ویروس کرونا، در جهت عملیاتی قرار خواهد گرفت.

تیموری با یادآوری این که جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از دیرباز پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی عمیقی داشته اند، تاکید نمود: احتیاج است با تبادل توریست و تقویت این حوزه روابط موجود استمرار و استحکام یابد.

او ادامه داد: در سال گذشته تبادل توریست میان ایران و عمان با رشد دوبرابری روبرو بود که این شرایط سرشروع خوبی در زمینه همکاری های این حوزه در ایام کرونا و پساکرونا خواهد شد. منتها طبق پیش بینی ها زمان همزیستی با ویروس کرونا طولانی خواهد بود و احتیاج است با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضوابط مشخص شده تداوم همکاری های توریستی محقق گردد.

معاون توریستی گفت: با توجه به تغییرات ایجادشده در صنعت توریستی بدنبال انتشار ویروس کرونا، اینطور پیش بینی شده که از این پس بیشترین تبادلات و سفرهای انجام شده میان کشورهای همسایه خواهد بود. از این رو تقویت همکاری های توریستی با کشور عمان اهمیت دوچندانی پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: پیرو اجرایی شدن سند همکاری های توریستی دو کشور می توان بعضی اقدامات را با وجود محدودیت های کرونا در جهت اجرا قرار داد که از مهمترین آنها امور مربوط به تبلیغات، اطلاع رسانی، تهیه محتوا، کلیپ و فیلم و برگزاری دوره های آموزشی مشترک توریستی است.

معاون توریستی در ادامه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در صنعت توریستی کشور در روبروه با ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: مشخص ضوابط و رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجیره خدمات این حوزه و نیز ایجاد بستر لازم به منظور تحقق سفر هوشمند از مهمترین اقدامات انجام شده در همکاری نزدیک با ستاد کرونا و ارگان های فرابخشی مرتبط بوده که مشخص پروتکل ورود توریستان خارجی به ایران نیز به عنوان اقدامی تکمیل کننده پس از بازگشایی مرزها اجرایی خواهد شد.

تیموری بر استمرار مشورت و همکاری های آموزشی و پایه ای توریستی میان دو کشور ایران و عمان تاکید نمود و اضافه نمود: در حال حاضر با وجود محدودیت های اعمال شده حاصل از ویروس کرونا بالغ بر دوهزار پروژه توریستی در کشور در حال اجراست. در شرایط حاضر نیز از همکارهای گسترده در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری استقبال خواهیم کرد.

معاون توریستی همچنین پیشنهاد کرد: در چارچوب برنامه اجرایی همکاری های توریستی ضرورت دارد تا بر بندهای عملیاتی و قابل اجرا در دوران کرونا تاکید گردد. به همین منظور با فعال شدن کارگروه می توان شروعی دوباره در روابط توریستی دو کشور را ترسیم کرد.

خانم میثا المحروقی، معاون توریستی کشور عمان نیز بهره مندی از تجربه های ایران را ارزشمند و کاربردی دانست و با اشاره به تاکید وزیر توریستی سلطنت عمان بر تقویت روابط متقابل، صدور ویزا فرودگاهی برای ایرانیان را نشانه ای از اهمیت این بازار برای عمان دانست.

المحروقی تاکید نمود: در حال حاضر تدابیر لازم به منظور مشخص پروتکل های بهداشتی به منظور شروع پروازهای منظم و روابط توریستی با بعضی کشورها انجام گرفته که امیدوار هستیم این ارتباط بزودی با جمهوری اسلامی ایران نیز برقرار گردد. در حال حاضر کشور عمان تنها پذیرای افراد مقیم در این کشور است.

معاون توریستی کشور عمان همچنین تاکید نمود: طبق دستور وزیر میراث فرهنگی و توریستی، تقاضای همکاری در سایر حوزه ها از جمله سرمایه گذاری، آموزش، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز از ایران وجود دارد که انتظار می رود در پی تقویت همکاری های توریستی میسر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 570

به "دو برابر شدن تبادل توریست میان ایران و عمان در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو برابر شدن تبادل توریست میان ایران و عمان در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید