دادگاه با احیای تابعیت انگلیسی عروس داعشی مخالفت کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، دادگاه انگلیس روز آدینه 18 بهمن 98 با صدور حکمی، اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای لغو تابعیت شمیمه بیگم دختر جوان انگلیسی را که پنج سال پیش برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش از لندن به سوریه فرار کرد، نپذیرفت.

دادگاه با احیای تابعیت انگلیسی عروس داعشی مخالفت کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، بیگم یکی از سه دانش اموز فراری مدرسه بتنال گرین در شرق لندن بود که 17 فوریه 2015 به وسیله پروازی از فرودگاه گتویک لندن، وارد استانبول ترکیه شد. او سپس به صورت قاچاقی از مرز کیلیس در جنوب ترکیه وارد خاک سوریه شد و به داعش پیوست.

بیگم 20 ساله که سه سال در قلمرو داعش زندگی و در این مدت دو بچه سقط کرد و آخرین فرزند نوزادش بر اثر سینه پهلو جان داد اینک در اردوگاه اسرای داعشی در سوریه به سر می برد.

وزارت کشور انگلیس اواخر سال گذشته تابعیت انگلیسی او را لغو کرد. وکلای او می گویند که این اقدام غیر قانونی، موکل آنها را بی وطن نموده است.

طبق قانون، لغو تابعیت مشمول افرادی می گردد که دارای تابعیت مضاعف باشند. دولت انگلیس با استناد به تابعیت بنگلادشی مادر بیگم، او را شهروند این کشور می داند. دولت بنگلادش چنین ادعایی را نپذیرفته است.

بیگم سال گذشته علیه تصمیم دولت لندن به کمیسیون ویژه شکایت مهاجرین و دادگاه عالی شکایت کرد. با این حال الیزابت لیانگ قاضی این پرونده امروز بیان کرد از آنجا که بیگم از تبار بنگلادش به شمار می رود، تصمیم دولت لندن، اقدامی قانونی و او را بی وطن نمی کند.

تصمیم دولت انگلیس برای لغو حق شهروندی بیگم از سال گذشته به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده است. نهادهای حقوق بشری نگرانند که این تصمیم پایه گذار سنتی گردد که در آینده به لغو حق شهروندی افراد بیشتری به بهانه مختلف گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 150

به "دادگاه با احیای تابعیت انگلیسی عروس داعشی مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه با احیای تابعیت انگلیسی عروس داعشی مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید