تور ارزان فیلیپین: خانه های مردگان در فیلیپین به چه کسانی تعلق دارد؟

به گزارش مجله لیست پیوند، شاید در آخرین جایی که انتظار دارید یک عمارت بسیار زیبا پیدا کنید، یک قبرستان باشد، اما این قبرها مانیل را به بورلی هیلزی برای مردگان تبدیل نموده است.

تور ارزان فیلیپین: خانه های مردگان در فیلیپین به چه کسانی تعلق دارد؟

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

زندگی میان مردگان

این مقبره های لوکس متعدد شرایط منحصربه فردی در مانیل ایجاد نموده است که هم جمعیت زندگان آن بسیار زیاد است و هم جمعیت مردگان. قبرستان چینی ها یکی از قدیمی ترین گورستان های مانیل است و مانند دیگر قبرستان های فیلیپین، محل دفن تعداد زیادی از مردگان و محل زندگی خانواده های آن ها است. قبرستان های فیلیپین خانه درگذشتگان آن ها است، اما ساکنان میان قبرها معمولا ادعا می نمایند که اصلا شبحی وجود ندارد.

مقبره ها رویایی تر از برخی خانه ها

در واقع برخی از مقبره های لوکس رویایی تر از خانه های معمولی مردم هستند. این عمارت های کوچک در برخی از موارد سه طبقه هستند و تمام اسباب مورد احتیاج را برای زندگی دارند، از تلویزیون گرفته تا کولر.

قسمت بد شهر

با این حال باید به این نکته توجه کنید که تمامی قبرستان های مانیل لوکس نیستند. در واقع برخی از آن ها واحدهایی به نام آپارتمان ها دارند و اگر خانواده های اجساد اجاره آن ها را پرداخت ننمایند، جسدهای آن ها را بیرون می نمایند! به این معنی که استخوان ها و بخش هایی به جامانده بدن پوسیده آن ها را از گورهای تنگ بیرون می کشند!

قبرستان ساخته شده به علت تبعیض

اما چنین اتفاقاتی در قبرستان چینی ها اتفاق نمی افتد. در زمان استعمار اسپانیا، فیلیپین به چینی های مقیم این کشور اجازه نداد تا مردگان خود را در گورستان کلیسای کاتولیک دفن نمایند. ثروتمندترین خانواده های چینی ها این قبرستان لوکس را ساختند که از قرن 19 میلادی تا به امروز پا بر جا است.

فرهنگ مرگ منحصربه فرد چینی ها

این نگرش در خصوص مرگ، از جمله اینکه به میزان کافی با آن راحت باشند که درست روبروی آن زندگی نمایند، ریشه در یک باور عمیق در فرهنگ چینی دارد که می گوید اجداد شما احتیاج دارند به هر شکل ممکن به آن ها احترام بگذارید. در فرهنگ چینی اجداد شما در جهان دیگری زندگی می نمایند و قبرهای آن ها جایی است که هنگام فرود به زمین، آنجا سکونت می نمایند.

خانواده های ثروتمند و آرامگاه های زیبا

برای خانواده هایی با عایدی کافی، هیچ محدودیتی برای ساختن آرامگاه های لوکس و زیبا وجود ندارد. برخی از آن ها سه طبقه هستند و با کاشی های نقاشی شده، آثار هنری گرانقیمت و مجسمه تزیین شده اند. به علاوه برخی از افراد حتی در آرامگاه ها و در کنار درگذشتگان خود زندگی می نمایند. به همین علت برخی از مقبره ها مانند خانه توالت و تلویزیون دارند.

بازدیدنمایندگان گذرا، ساکنان فعلی محل

در طول زمان برخی از بازدیدنمایندگان به ساکنان همیشگی تبدیل شده اند. با قدم زدن در قبرستان، شما می توانید همه چیز ببینید مانند شستن لباس و پهن کردن آن ها روی نرده ها.

از تولد تا مرگ در قبرستان

برخی از افراد می گویند در قبرستان به جهان آمده اند. برخی نیز برای مهمانی به اینجا می آیند. قبرستان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است و برخی از آرامگا ه ها نیز ایوان و حیاطی برای پذیرایی و تفریح دارند. قبرستان حتی یک انجمن اجتماعی و رستوران نیز دارد.

فرسودگی عمارت قبرها

علیرغم وجود ساکنان وظیفه شناس و باایمان و معماری رو به زوال در قبرستان، زمین های آن متعلق به شهر است و آن ها همواره مایل نیستند که آرامگاه ها را آذین دهند. بسیاری از مقبره ها رو به فرسودگی می فرایند و دولت بیشتر تمایل دارد به جای سازه های بزرگ دائمی، آپارتمان های مقرون به صرفه قیمت برای مردگان بسازد.

نگاهی به فرهنگ چینی

با این وجود شما می توانید در یکی از این آرامگاه ها اتاقی اجاره کنید و به قبری که خود در آن زندگی خواهید کرد نگاهی بیندازید. این تجربه بینش بزرگی نسبت به فرهنگ چینی به شما می دهد و به شما یاری می نماید علت این کار عجیب آن ها را بهتر بفهمید.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1293

به "تور ارزان فیلیپین: خانه های مردگان در فیلیپین به چه کسانی تعلق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: خانه های مردگان در فیلیپین به چه کسانی تعلق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید