تفاوت لوسیون، کرم و کره بدن؛ کدام محصول برای من مناسب تر است؟

به گزارش مجله لیست پیوند، وجود انبوهی از محصولات بهداشتی و زیبایی در بازار می تواند گیج کننده باشد. اگرچه همه ما می دانیم که مرطوب کردن پوست در مراقبت از آن نقش اساسی دارد، اما غالبا در خصوص اینکه باید از چه محصولاتی برای این کار استفاده کنیم اطلاعات کافی نداریم. در بازار سه نوع محصول برای مرطوب کردن پوست بدن وجود دارد، شامل لوسیون بدن، کرم بدن و کره بدن (بادی باتر). اگر نمی دانید کدام یک از این محصولات برای شما مناسب تر است، توصیه می کنیم مقاله امروز خبرنگاران مگ را تا خاتمه بخوانید. در این مقاله سعی می کنیم تفاوت این سه محصول را آنالیز نموده و سردرگمی شما را رفع کنیم.

تفاوت لوسیون، کرم و کره بدن؛ کدام محصول برای من مناسب تر است؟

چرا از لوسیون، کرم و کره بدن استفاده می گردد؟

لوسیون، کرم و کره بدن از محصولات مراقبت از پوست هستند که برای مرطوب کردن بدن طراحی شده اند. تمام این مرطوب نماینده ها به آبرسانی پوست یاری می نمایند و آن را سالم، نرم و لطیف نگه می دارند. از سایر مزایای این محصولات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. برطرف خشکی پوست

مرطوب نماینده های بدن از خشکی پوست جلوگیری می نمایند، لک های پوست را کاهش می دهند، باعث حفظ درخشندگی پوست می شوند و با حفظ آب در پوست به هیدراته نگه داشتن آن یاری می نمایند. متخصصان پوست پیشنهاد می نمایند که بلافاصله بعد از حمام از مرطوب نماینده بهره ببرید.

2. به تأخیر انداختن علائم پیری

با افزایش سن، به ناچار با علائم پیری مانند خشکی پوست، لک و چین و چروک روبرو خواهید شد. نمی توان به طور کامل از بروز این علائم پیشگیری کرد، اما استفاده روزانه از لوسیون ، کرم یا کره بدن می تواند سرعت پیدایش آن ها را کاهش دهد. مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین B3 و ویتامین B5 اغلب در این محصولات وجود دارند و می توانند به حفظ استحکام و جوانی پوست شما یاری نمایند.

3. مقابله با آکنه

گاهی اوقات غدد چربی به علت تغییرات هورمونی یا تغییر رژیم غذایی بیش از حد سبوم فراوری می نمایند و با مسدود کردن منافذ پوست منجر به ایجاد آکنه می شوند. اگر پوست خود را به درستی هیدراته نگه دارید، غدد چربی شما فقط به مقدار لازم سبوم فراوری می نمایند و احتمال بروز آکنه کاهش می یابد. توصیه می گردد از مرطوب نماینده های حاوی ویتامین C بهره ببرید، چون این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش آکنه یاری می نماید.

4. تسکین پوست های حساس

بیشتر افرادی که پوست حساس دارند از خشکی و خارش پوست رنج می برند. حتی گاهی اوقات ممکن است پوست شان قرمز گردد. بنابراین، چنین پوستی به مراقبت ویژه احتیاج دارد. برای برطرف مسائل پوست حساس باید از مرطوب نماینده ای بهره ببرید که تسکین دهنده آن باشد. موادی مانند آلوئه ورا، شی باتر، ویتامین E و جو دوسر از جمله عناصر تسکین دهنده مورد استفاده در مرطوب نماینده های بدن هستند.

چه عواملی روی سطح رطوبت پوست تأثیر دارند؟

مهم ترین عواملی که مقدار رطوبت پوست را تعیین می نمایند عبارت اند از:

1. سن

تحقیقات نشان می دهد که رطوبت پوست در میان سالمندان به طور قابل توجهی کمتر از افراد جوان است. بنابراین، واضح است که با افزایش سن مقدار رطوبت پوست کاهش می یابد.

2. ژنتیک

ژنتیک مسؤول بسیاری از خصوصیات شما است. درست همان طور که ژن ها بر ظاهر، بافت مو یا رنگ چشم شما تأثیر می گذارند، در برخی موارد می توانند سلامت پوست را هم تحت تأثیر قرار دهند. برخی از افراد به دلایل ژنتیکی سطح رطوبت پوست شان کم است و محتمل است با مسائلی مثل خشکی پوست و اگزما روبرو شوند.

3. عوامل محیطی

محیط اطراف شما نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست تان دارد. اگر زمان زیادی از روز را در مجاورت بخاری یا دستگاه های تهویه ی هوا سپری کنید یا ساکن یک منطقه بسیار سرد باشید، پوست شما خشک تر است. مرطوب کردن پوست با لوسیون، کرم یا کره ی بدن به شما یاری می نماید که رطوبت از دست رفته در پوست خود را دوباره بازیابی کنید.

دوش گرفتن برای مدت طولانی هم می تواند چربی طبیعی پوست را کاهش دهد و آن را خشک و کدر کند. توصیه می گردد مدت زمان دوش گرفتن را به پنج تا 10 دقیقه محدود کنید تا رطوبت پوست تان حفظ گردد.

4. عادات غذا خوردن

صرف نظر از نوع مرطوب نماینده ای که استفاده می کنید، عادات غذایی ناسالم می توانند تمام مزایای محصول انتخابی شما را از بین ببرند. برای حفظ رطوبت پوست خود باید مقدار زیادی آب بنوشید و از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بهره ببرید.

چه تفاوتی بین لوسیون، کرم و کره بدن وجود دارد؟

جدول زیر مهم ترین تفاوت های لوسیون، کرم و کر ه بدن را نشان می دهد:

لوسیون بدنکرم بدنکره بدن
غالبا لوسیون ها از آب، روغن و سایر مواد مرطوب نماینده ساخته می شوند.کرم بدن هم از آب و روغن ساخته شده است، اما مقدار روغن استفاده شده در آن بیشتر از لوسیون است.کره بدن حاوی روغن های ضروری، مواد آبرسان قوی و مقداری آب است.
لوسیون از کرم و کره بدن سبک تر است.کرم بدن از لوسیون بدن غلیظ تر و از کره بدن سبک تر است.کره بدن از سایر مرطوب نماینده ها غلیظ تر است.
لوسیون پوست چرب را کاملا مرطوب می نماید. اما اگر پوست خشکی دارید، ممکن است قادر نباشد به میزان کرم یا کره بدن به مرطوب شدن آن یاری کند.اگر در پی راهی برای درمان خشکی پوست تان هستید، می توانید کرم بدن را در روتین پوستی خود قرار دهید.دوام کره بدن بیشتر از لوسیون و کرم است. این محصول یک مرطوب نماینده قوی است که به برطرف خشکی پوست و درمان تیرگی ها و لکه های زبر آن یاری می نماید.
لوسیون بدن به منظور مرطوب کردن پوست دارای مواد نرم نماینده (امولینت) و جاذب الرطوبه (هموکتانت) است. بعلاوه ویتامین E و اسید چرب ضروری دارد که پوست شما را هیدراته نگه می دارند و از سد دفاعی آن محافظت می نمایند.کرم بدن حاوی مواد نرم نماینده است. اما نرم نماینده های آن به میزان لوسیون بدن سبک و به میزان کره بدن قوی نیستند.روغن های حامل به کار رفته در کره بدن حاوی مواد ضروری هستند و آن ها را به لایه های عمیق تر پوست می رسانند. این محصول حاوی چربی و مواد معدنی ای است که از مواد طبیعی مثل کاکائو، نخل، انبه و… به دست می آیند.
معمولا از لوسیون روی بازوها، گردن و پاها استفاده می گردد. لوسیون به راحتی جذب پوست می گردد. برای کسب برترین نتیجه بهتر است بعد از حمام از لوسیون بدن بهره ببرید.حدود نیم ساعت طول می کشد تا کرم جذب پوست شما گردد.معمولا زمان بیشتری طول می کشد تا کره بدن جذب پوست گردد. توصیه می گردد اجازه دهید کره بدن یک شب روی پوست بماند تا نتیجه مطلوب تری بگیرید.

لوسیون، کرم و کره بدن، از کدام محصول استفاده کنم؟

انتخاب برترین محصول به نوع پوست شما و مسائل خاص آن بستگی دارد. همان طور که گفته شد، لوسیون ها حاوی آب بیشتر و روغن کمتری هستند و به همین علت برای پوست های چرب گزینه ایدئالی به شمار می روند. پوست چرب به یک مرطوب نماینده سبک احتیاج دارد.

برای درمان خشکی خفیف پوست، به یک مرطوب نماینده ی غلیظ تر از لوسیون مثل کرم احتیاج دارید که به میزان کره بدن چرب نباشد. کره بدن برای پوست های بسیار خشک مناسب است. اگر پوست شما به آبرسانی کامل احتیاج دارد، باید کره بدن را انتخاب کنید.

کرم مرطوب نماینده و آبرسان ایباگ مدل شیر گاو وزن 80 گرم

38,790

تومان

سرم پوست بایو آکوا مدل ویتامین C حجم 100 میلی لیتر

49,750

تومان

انواع محصولات مراقبت از پوست

مشاهده همه

کلام پایانی

لوسیون، کرم و کره بدن همگی مرطوب نماینده هستند، اما قوام و مواد تشکیل دهنده آن ها با هم فرق دارد. از این رو، باید با توجه به احتیاج پوست خود و شرایط آب و هوایی محل زندگی تان برترین محصول را انتخاب کنید. به طور کلی، لوسیون بدن برای فصل تابستان مناسب است و کرم و کره بدن برای فصل زمستان گزینه ایدئالی به شمار می روند.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: skinkraft

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1587

به "تفاوت لوسیون، کرم و کره بدن؛ کدام محصول برای من مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت لوسیون، کرم و کره بدن؛ کدام محصول برای من مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید