تصمیم قطعی درباره شریفی نگرفته ایم، حق تیم های شهرستانی اجحاف نشود

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، برای دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان ایران تصمیم گرفته است که بنا به درخواست اکثریت باشگاه ها، برگزاری رقابت ها به صورت متمرکز در تهران، برگزار گردد. بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی، از هشتم دی ماه با ورود تیم ها به تهران شروع می گردد و مسابقات هفته نخست دور برگشت مرحله مقدماتی، روز سه شنبه نهم دی ماه در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون برگزار خواهد شد.

تصمیم قطعی درباره شریفی نگرفته ایم، حق تیم های شهرستانی اجحاف نشود

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در مصاحبه با خبرنگاران درباره شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال در دوره برگشت به صورت متمرکز و به میزبانی تهران گفت: علاقه مند هستیم مسابقات به شیوه ای برگزار گردد که هم دارای نظم باشد و هم تجربه برگزاری چنین شیوه ای قبلاً به کار گرفته شده است.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در ادامه تأکید کرد: پیش از شروع مسابقات در جلسه هم اندیشی به دلیل اینکه بعضی از باشگاه ها شرایط کامل برگزاری رقابت ها به روش VNL را نمی دانستند، با این شیوه موافقت کردند. یکی از شرایط برگزاری مسابقات به شیوه VNL این است که سه بازی پشت سر هم انجام گردد و این یکی از مشکلاتی است که شاید تیم های داخلی نتوانند آن را اجرا نمایند.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که هر هفته مسابقات باید در شهری برگزار گردد که امکانات لازم را از قبیل سالن استاندارد و هتل های خوب داشته باشد. در ادامه زمانی که مسابقات دور رفت به صورت متمرکز برگزار گردید، تجربه خوبی به دست آمد و تیم ها خوشبین تر شدند.

اکبری اظهارداشت: البته شیوه متمرکز به میزبانی تهران به نفع تیم های تهرانی خواهد بود، چرا که آنها در مقایسه با تیم های شهرستانی کمترین هزینه را پرداخت خواهند کرد. تیم های شهرستانی باید همچنین مبلغی بابت برگزاری مسابقات را نیز به فدراسیون پرداخت نمایند که این مبلغ در کنار پرداخت پول هتل و سایر هزینه ها کمی به تیم های شهرستانی فشار وارد می نماید. امیدوارم فدراسیون تفکری در این زمینه داشته باشد و حداقل تیم های شهرستانی نسبت به پرداخت مبلغ میزبانی مسابقات معاف شوند. البته صحبت هایی با تقوی داشته ایم که قرار بر این بوده تا تسهیلاتی به تیم های شهرستانی داده که فشار کمتری به آنها وارد گردد.

اکبری درباره استفاده از ویدئوچک نیز گفت: اطلاعات دقیقی ندارم و نمی دانم برای استفاده از ویدئوچک هم مبلغی دریافت می گردد یا خیر. امیدوارم مسئولان همه جوانب را در نظر بگیرند که فشار زیادی به تیم های شهرستانی وارد نگردد، چرا که حضور تیم های شهرستانی در تهران برای آنها با هزینه های مضاعفی همراه است و اگر قرار باشد پول ویدئوچک و میزبانی مسابقات را هم پرداخت نمایند، در حق تیم های شهرستانی اجحاف می گردد. امیدوارم با مدیریت خوب کمیته رویدادها و مسابقات و نیز فدراسیون شاهد برگزاری منظم مسابقات و به دور از کرونا باشیم.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در پاسخ به این سوال که در نیم فصل جابجایی بازیکنی را جذب خواهید کرد یا خیر گفت: تا این لحظه صحبتی مبنی بر جذب بازیکن نکرده ایم و بازیکنی نیز از تیم جدا نشده است.

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا خبر جدایی مرتضی شریفی صحت دارد؟ گفت: درباره جدایی مرتضی شریفی باید بگویم صحبت هایی درباره لژیونر شدن او وجود دارد. اگر قرار باشد شریفی در خارج از کشور بازی کند، هم مردم و هم مسئولان ارومیه در این زمینه به او یاری خواهند کرد. هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است اما شریفی اگر قرار باشد در ایران بماند به هیچ تیم داخلی دیگری نمی رود، چرا که او عِرق خاصی به ارومیه دارد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در خاتمه درباره شرایط تیم نیز گفت: پس از خاتمه نیم فصل نخست، حدود چهار روز به بازیکنان استراحت دادیم و سپس از روز شنبه تمرینات را شروع کردیم. با توجه به استراحت داده شده، تمرینات را کم فشار شروع و از روز دوشنبه کم کم فشار تمرینات را بیشتر کردیم. شاید در روزهای ابتدای فصل کمی ناهماهنگ بودیم اما رفته رفته تیم هماهنگ شد و در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بازیکنان قدر موقعیت ها را می دانند و آن را به راحتی از دست نمی دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 776

به "تصمیم قطعی درباره شریفی نگرفته ایم، حق تیم های شهرستانی اجحاف نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم قطعی درباره شریفی نگرفته ایم، حق تیم های شهرستانی اجحاف نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید