تحقیقات دادستانی فرانسه از سارکوزی به اتهام دریافت پول از قذافی

به گزارش مجله لیست پیوند، دادستانی فرانسه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین این کشور را به اتهام دریافت مبالغی از معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی برای تامین اقتصادی کمپین انتخاباتی اش تحت تحقیق قرار داد.

تحقیقات دادستانی فرانسه از سارکوزی به اتهام دریافت پول از قذافی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دادستانی ویژه جرائم اقتصادی فرانسه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین این کشور را به اتهام اقدامات مجرمانه در پی دریافت مبالغی از معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی برای تامین اقتصادی کمپین انتخاباتی اش تحت تحقیق قرار داد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 این مطلب را در خبری فوری گفت.

بر این اساس، سارکوزی به اتهام تامین اقتصادی غیر قانونی کمپین انتخاباتی خود محاکمه خواهد شد. در قانون فرانسه برای این جرم یک سال حبس و جریمه ای 3750 یورویی به عنوان مجازات معین شده است.

رئیس جمهور اسبق فرانسه با وجود هشدار حسابداران کمپین در مارس و آوریل 2012، بیش از سقف مجاز هزینه برای انتخابات که 20 میلیون یورو معین شده، هزینه کرد و به همین دلیل محاکمه خواهد شد.

پیش از این سارکوزی اعتراض نموده بود که قبلا در سال 2013 در پرونده هایی که شورای قانون اساسی او را متهم می نماید، محاکمه شده است. این شورا در آن موقع از تایید حساب های او به دلیل عبور از سقف مجاز هزینه خودداری نموده و مجبور شد حساب های او را مسدود کند.

اما این مساله فقط مربوط به 363 هزار یورو بود که افشا شد. در بهار سال 2014 مجموعه بزرگی از فاکتورهای تقلبی با هدف جعل هزینه های مربوط به تجمع های سارکوزی فاش شد که توسط آژانس ارتباطی Pygmalion تنظیم شده بود.

وکیل مدافع سارکوزی اظهار کرد: این تصمیم ناامیدکننده است زیرا ممکن بود اعتراضاتی که مطرح شده تایید گردد اما دادگاه تجدیدنظر آنها را نپذیرد و موضوع به دادگاهی که سارکوزی به آن معرفی خواهد شد، سپرده گردد. بار دیگر تاکید می کنم سارکوزی ارتباطی با موضوعات مورد اهتمام گروه Pygmalion ندارد و تنها به تخطی از سقف مجاز هزینه متهم است.

سارکوزی که از سال 2016 از سیاست کنار گذاشته شده، در گذشته نیز در پرونده دیگری به تاثیرگذاری بر تجارت و فساد از سوی یک قاضی ارشد در دادگاه تجدیدنظر متهم شده بود که این اتهام با شنود تلفنی که او با یک اسم مستعار استفاده می کرد، فاش شد.

سارکوزی دومین رئیس جمهور در فرانسه است که در یک پرونده سیاسی و اقتصادی به دادگاه ارجاع داده می گردد، پیش از او جاک شیراک (1995 تا 2007) نیز در سال 2011 محکوم شده بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 584

به "تحقیقات دادستانی فرانسه از سارکوزی به اتهام دریافت پول از قذافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات دادستانی فرانسه از سارکوزی به اتهام دریافت پول از قذافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید