برترین روترهای VPN در سال 2022

به گزارش مجله لیست پیوند، برترین روتر VPN باید از کلاینت VPN با پیکربندی آسان و گزینه های منعطفی برای تنظیمات مختلف پشتیبانی کند.

برترین روترهای VPN در سال 2022

نصب VPN روی روتر می تواند مزایای زیادی برای کاربران داشته باشد. آن ها می توانند همه دستگاه های داخل خانه یا محل کار خود را به وسیله وی پی ان به اینترنت وصل نمایند؛ بدون اینکه احتیاج داشته باشند روی هر دستگاه یک برنامه وی پی ان نصب نمایند. اتصال همه دستگاه های وای فای به VPN می تواند بسیار راحت تر از نصب برنامه روی هریک از دستگاه ها باشد.

اما روترهایی که به طور کامل از راه کارهای VPN پشتیبانی نموده و اجازه نصب کلاینت VPN بدهند را انگشت شمار هستند. به علاوه، اگر دنبال روتری باشید که به شما اجازه بدهد انتخاب کنید کدام دستگاه با وی پی ان وصل شود و کدام دستگاه بدون وی پی ان به اینترنت متصل شود؛ کار بسیار سخت می شود. ایسوس این ویژگی را VPN Fusion می نامند و در بیشتر روترهای برند ROG خود از جمله STRIX GS-AX5400 عرضه نموده است.

روترهای میان رده و پرچم دار ایسوس، از قابلیت VPN پشتیبانی کاملی می نمایند. به همین علت، عمده روترهای خوبی که می تواند در بازار برای راه کارهای وی پی ان یافت؛ متعلق به برند ایسوس هستند که البته گران قیمت نیز بوده ولی تنظیمات کافی و لازمی در اختیار شما قرار می دهند.

در این مطلب، می خواهیم نگاهی به برترین روترهای VPN در سال 2022 برای کاربردهای مختلف از نگاه سایت اندروید سنتر داشته باشیم:

ایسوس ROG STRIX GS-AX5400: برترین روتر VPN برای کارمندان

دلایل خرید:

+ اتصال سریع وای فای 6 از رده AX5400

+ پشتیبانی کامل از فناوری AiMesh

+ کنترل والدین و ابزار امنیتی AiProtection رایگان

+ قابلیت VPN Fusion برای مدیریت VPN روی هر دستگاه

دلایل رد این پیشنهاد:

- گران قیمت برای بیشتر مردم

قیمت: 249 دلار

روتر ROG STRIX GS-AX5400 ایسوس در اصل یک روتر گیمینگ با سخت افزاری بسیار سریع و نرم افزاری قوی برای پایین نگه داشتن پینگ بازی و ثابت نگه داشتن سرعت اتصال اینترنت در طول یک بازی ویدئویی است. این روتر وای فای 6 با سرعت 5400 مگابیت برای بیشتر کاربران و خانه ها یک غنیمت بزرگ است و می تواند برترین وای فای ممکن برای اتصال ده ها دستگاه و سرعت کافی برای ترافیک های مختلف فراهم کند.

در پنل مدیریتی تحت وب یا اپلیکیشن موبایل ایسوس، بسته کاملی از ابزارها مانند AiProtection برای امنیت وب و اینترنت یا کنترل والدین رایگان با قابلیت تعریف پروفایل، زمان بندی و فیلترهای محتوایی پیدا می کنید.

اگر می خواهید پوشش خود را افزایش دهید؛ می توانید از فناوری AiMesh برای اتصال روترها و نودهای دیگر ایسوس به وای فای بهره ببرید و در خانه یک شبکه مش وای فای بسازید.

در بخش VPN این روتر از پروتکل ها و اتصالات وی پی ان L2PT و OVPN و PPTP برای هر دو مدل کلاینت و سرور پشتیبانی می نماید. به این معنی که می توانید تنظیمات یک سرویس وی پی ان را روی روتر انجام دهید یا اینکه یک VPN کامل روی روتر نصب کنید. می توانید پروفایلی از یک سرویس VPN خوب خریداری نموده و به طور کامل روی روتر آپلود کنید.

این روتر از ویژگی VPN Fusion پشتیبانی می نماید. ویژگی VPN Fusion به شما امکان فعال سازی VPN برای بعضی دستگاه و غیبرطرفال سازی VPN برای باقی دستگاه ها را می دهد. این ویژگی برای کاربرانی که دارای دستگاه ها یا سرویس هایی هستند که VPN را مسدود می نماید یا نباید به VPN وصل شوند؛ بسیار عالی است.

ایسوس RT-AX1800S: برترین روتر VPN وای فای 6 با هزینه پایین

دلایل خرید:

+ قیمت پایین برای یک روتر Wi-Fi 6 AX1800

+ پشتیبانی از اتصال VPN Client

+ طراحی جمع و جور

+ کنترل والدین و ابزار امنیتی AiProtection رایگان

دلایل رد این پیشنهاد:

- عدم پشتیبانی از فناوری AiMesh

- عدم امکان فعال سازی یا غیبرطرفال سازی VPN برای یک دستگاه خاص

قیمت: 149 دلار

RT-AX1800S یک روتر ارزان قیمت وای فای 6 از شرکت ایسوس است که بعضی ویژگی های چشم گیر روترهای ROG را ندارد ولی هنوز می تواند یکی از برترین روترهای VPN سال باشد.

از همه تنظیمات و پیکربندی های کلاینت VPN پشتیبانی می نماید و همه دستگاه های متصل به وای فای این روتر می توانند دارای VPN باشند. اگر در پی یک روتر وای فای 6 با قابلیت VPN برای خانه هستید؛ این روتر می تواند احتیاجهای شما را پاسخگو باشد. سرعت آن نسبتا خوب و برای مصارف خانگی کافی است.

این روتر روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1201 مگابیت را می دهد که برای کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها و گوشی های مجهز به وای فای 6، سرعت کافی است. در بخش پشتی، چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی برای اتصالات کابلی دارد. روی پنل کاربری این روتر نیز ابزارهایی مانند AiProtection و کنترل والدین را دارید ولی از فناوری AiMesh برای مش وای فای پشتیبانی نمی نماید.

سینولوژی RT2600ac: برترین روتر VPN برای هواداران سینولوژی

دلایل خرید:

+ سرعت خوب برای یک روتر وای فای 5

+ نرم افزاری قوی با گزینه ها و تنظیمات زیاد

+ پشتیبانی از فناوری مش وای فای

+ کنترل والدین و وب فیلترینگ رایگان

دلایل رد این پیشنهاد:

- گران قیمت

قیمت: 199 دلار

سینولوژی در بازار تجهیزات ذخیره سازی شبکه و NAS یک غول محسوب می شود. این برند در سال های اخیر، چندین مدل روتر بی سیم نیز برای هواداران و علاقه مندان خود عرضه نموده است که اتفاقا با پشتیبانی از فناوری مش وای فای، توانستند کارایی و سرعت خوبی ارائه بدهند.

روتر RT2600ac از نسل وای فای 5 است ولی سرعتی که ارائه می دهد؛ برای بیشتر کاربران خانگی زیاد هم هست. در حالی که هنوز برند سینولوژی یک مدل روتر وای فای 6 ارائه ننموده اما روتر RT2600ac از رده AC2600 با سرعت مجموع دو باند 2.6 گیگابیت و MIMO 4×4 است که اجازه می دهد روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت تا مرز 1733 مگابیت ادامه پیدا کند.

این روتر مجهز به ویژگی های مدرنی مانند Smart Connect است که اجازه می دهد هر دستگاه به طور اتوماتیک و هوشمند روی برترین باند رادیویی بی سیم به وای فای وصل شود. ضمناً، می توانید نودهای مش وای فای مانند MR2200ac برای افزایش پوشش دهی وای فای به این روتر اضافه کنید.

به طور کاملی از تنظیمات کلاینت وی پی ان پشتیبانی می نماید؛ ضمن اینکه می توانید کلاینت اتصال وی پی ان اختصاصی خود را اضافه کنید. بعلاوه، این روتر می تواند به عنوان یک سرور VPN عمل نموده تا زمانی که می خواهید از راه دور متصل شوید؛ بتوانید هنوز اتصال خود را برقرار کنید. این روتر یک انتخاب عالی برای کسب وکارهایی است که دنبال یک راه کار VPN برای افزایش امنیت دستگاه ها و حریم خصوصی خود هستند.

ایسوس RT-AX58U: برترین روتر VPN برای علاقه مندان به فریم ویر سفارشی

دلایل خرید:

+ اتصال سریع دو بانده ای برای روتر AX3000

+ پشتیبانی از سفارشی سازی فریم ویر

+ پشتیبانی از فناوری مش وای فای

+ کنترل والدین و ابزار امنیتی AiProtection رایگان

دلایل رد این پیشنهاد:

- گران قیمت برای یک روتر AX3000

قیمت: 159 دلار

RT-AX58U یک روتر وای فای 6 میان رده از نسل AX3000 است. یک روتر عالی برای بیشتر خانه ها و کاربران خانگی که از پهنای باند 160 مگاهرتز نیز پشتیبانی می نماید. دارای ابزارهای مدیریتی و جانبی زیادی مانند کنترل والدین رایگان، ابزار امنیت اینترنت AiProtection Pro و پشتیبانی از فناوری AiMesh است؛ به همراه اینکه راه کارهای VPN ارائه می دهد.

این روتر یکی از ارزان ترین گزینه های وای فای 6 با ASUSWRT-MERLIN است. پیشنهاد می کنیم اگر زیاد با سازوکار نصب فریم ویر سفارشی روی یک روتر آشنایی ندارید؛ به همان فریم ویر پیش فرض ایسوس بسنده کنید که خودش انواع ابزارها و قابلیت ها از جمله تنظیم و نصب VPN را برایتان فراهم می نماید.

روتر RT-AX58U یکی از تعداد انگشت شمار روتر ایسوس است که یک تعادل میان سرعت و قیمت برقرار می نماید و برای کاربران خانگی قابل خریداری و استفاده است.

آمپلیفای Alien: برترین روتر VPN برای کار در خانه

دلایل خرید:

+ اتصال سه بانده فوق سریع وای فای 6

+ AmpliFI Teleport با دیگر روترهای AmpliFi کار می نماید

+ پشتیبانی از فناوری مش وای فای با نودهای Alien

+ روتری با طراحی مجذوب کننده

دلایل رد این پیشنهاد:

- گران قیمت

- عدم کلاینت VPN

قیمت: 379 دلار

در حالی که بیشتر مردم با تماشا قابلیت VPN در مشخصات یک روتر به چیزی مانند ExpressVPN فکر می نمایند ولی وی پی ان ها می توانند موارد بسیار بیشتر و گسترده تری باشند.

روتر AmpliFi Alien از یک اتصال وی پی ان استفاده می نماید که به کاربران اجازه می دهد شما خیلی راحت در شبکه و اینترنت به کارهای خود برسید یا اینکه این اتصال وی پی ان را با روترهای دیگر به اشتراک بگذارید. این ویژگی Teleport نام دارد و مثلا می توانید وقتی خارج از خانه هستید؛ یک روتر دوم AmpliFi را به روتر اصلی وصل کنید؛ انگار در خانه هستید.

وقتی در خانه هستید؛ روتر Alien سرعت وای فای بسیار زیادی ارائه می دهد. این روتر به عنوان یک سیستم مش وای فای طراحی شده است و روی هر دو باند رادیویی وای فای سرعت خوبی دارد. روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 4804 مگابیت بر ثانیه و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 1148 مگابیت بر ثانیه می دهد و در وای فای باند سوم اتصال 1733 مگابیت ارائه می دهد که برای اتصال به نودهای مش وای فای است.

نتگیر Orbi Pro SXK30: برترین روتر VPN برای کسب وکارهای کوچک

دلایل خرید:

+ اتصال سریع AX1800 وای فای 6

+ پشتیبانی از VLAN در کار و خانه

+ 4 درگاه شبکه اترنت گیگابیتی

+ روتری با طراحی خوب

دلایل رد این پیشنهاد:

- گران قیمت برای یک روتر مش وای فای AX1800

قیمت: 299 دلار

در این ایام، کسب وکارها بخشی از کارشان را به درون خانه ها منتقل کردند یا مجبور هستند با بعضی از کارمندانی که دورکاری دارند و فریلنسر هستند؛ خودشان را تطبیق دهند. این کسب وکارها به راهکار های دائمی تری احتیاج دارند و نت گیر برای برطرف این مشکل، روتر Orbi Pro SXK30 را طراحی نموده است.

این سیستم مش وای فای AX1800 برای افرادی طراحی شده است که به امنیت و گزینه های بیشتری احتیاج دارند تا خانه و محل کار را از هم جدا نگه دارند. این روتر مش وای فای نتگیر به کاربران اجازه می دهد چندین VLAN و SSID بسازند تا بتوانند یک اتصال امن میان محل کار و خانه داشته باشند.

کسب وکارها با داشتن یک نت گیر Orbi Pro در دفتر می توانند یک سرور VPN راه اندازی نمایند و بعد با کلاینت VPN در خانه و از راه دور ارتباط بگیرند.

شما با داشتن روتر Orbi Pro SXK30 دیگر احتیاج به چندین روتر و نصب VPN روی هریک از آن ها نخواهید داشت. ضمن اینکه بدون احتیاج به دسترسی شبکه خانگی، می توانید ورودی ها و خروجی های یک اتصال را کنترل کنید.

با روترهای VPN احساس امنیت کنید

یک روتر VPN بسته به اینکه از چه کسی بپرسید و چه انتظاراتی داشته باشید؛ می تواند ویژگی های مختلفی ارائه کند. اگر می خواهید تمام دستگاه های شما با VPN به اینترنت وصل شوند و دیگر احتیاج نداشته باشید روی هریک از دستگاه ها به طور جداگانه یک VPN نصب کنید؛ باید روتر شما حداقل از کلاینت وی پی ان پشتیبانی کند. بسیاری از روترهای وای فای 6 امروزی و مدرن از این ویژگی برخوردار هستند.

اگر در کسب وکاری هستید که باید یک اتصال امن میان خانه و دفتر کار برقرار کند و از سوی دیگر نمی خواهید در محل کار از ارتباطات اینترنت موبایل گران قیمت بهره ببرید؛ روتری مانند نتگیر Orbi Pro SXK30 با داشتن نرم افزارهای قوی و توانایی ایجاد چندین VLAN برای خانه و محل کار، می تواند یک انتخاب عالی باشد.

برای بیشتر افرادی که دنبال افزودن یک اتصال VPN به روتر خود هستند؛ روتر ایسوس ROG STRIX GS-AX5400 یکی از برترین گزینه ها تلقی می شود. این روتر هم از کلاینت VPN و هم از ویژگی VPN Fusion پشتیبانی می نماید که اجازه می دهد برای یک دستگاه خاص، سرویس وی پی ان روی روتر غیبرطرفال شود. اگر یک گیمر حرفه ای نیستید یا سخت افزار بسیار قدرتمندی برای اتصالات سریع احتیاج ندارید؛ این روتر عالی ترین خرید شما خواهد بود.

به طور کلی، ایسوس در روترهای خود از ویژگی VPN به طور پیشرفته ای استفاده نموده و حتی روترهای WI-Fi 6E این شرکت نیز مجهز به تنظیمات پیشرفته وی پی ان هستند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1451

به "برترین روترهای VPN در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روترهای VPN در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید