آنالیز طراحی های مشتری محور برند LG SIGNATURE

به گزارش مجله لیست پیوند، در این بخش از سری مقالات On the Job به آنالیز تاریخچه طراحی های برند LG SIGNATURE می پردازیم تا متوجه شویم که چطور این برند لوکس ال جی تجربیات بی نظیری را برای مشتریان خودش فراهم می نماید.

آنالیز طراحی های مشتری محور برند LG SIGNATURE

طراحی چه نقشی در شکل دادن به تجربه کاربری لوازم خانگی دارد؟ در حقیقت، طراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، یک طراحی نوآورانه و متفکرانه سبب شده تا مصرف نماینده بتواند با دو بار ضربه زدن به درب یخچال فریزر LG InstaView بدون اینکه آن را باز کند، داخل آن را مشاهده کند یا صفحه نمایش هوشمند اعمال شده روی تازهترین ماشین لباسشویی های ال جی سبب شدند تا صفحه کنترل دیجیتالی و سوئیچ های سنتی حذف شوند و یک رابط بصری لمسی و زیبا جایگزین آن ها گردد.

در هر دوی این موارد، ال جی عناصر کلیدی آنچه را که طراحی تجربه کاربری نامیده می گردد را ارتقاء بخشیده تا بتواند قابلیت استفاده و بعلاوه راحتی بیشتر در استفاده را برای مشتریان خودش بهبود ببخشد. طراحان تجربه کاربری در واحد طراحی LG SIGNATURE UX با درک عمیق از رفتار مصرف نماینده و نیازهای روزمره آن ها، نقشی اساسی در شکل دادن به کیفیت بی نظیر و ویژگی های قابل استفاده راحت را ایفا می نمایند.

تجسم دوباره تجربه کاربر

با این حال، طراحی تجربه تنها به موارد عملکردی و تعاملات بین کاربر و وسیله محدود نمی گردد. جیئون کیم، متخصص طراحی در تیم طراحی LG SIGNATURE UX به همین دلیل اظهار داشته:

با نگاهی گسترده به مسئله تجربه، ما متوجه شدیم که طراحی تجربه در واقع شامل جنبه هایی از برندسازی می گردد که به عنوان تجربه برند شناخته می گردد و بعلاوه تأثیری که محصولات بر محیط زندگی و سبک زندگی روزمره کاربر می گذارند که به آن تجربی کاربری می گویند.

محصولات ال جی سیگنچر برای کسانی طراحی شده اند که در پی شیوه های زندگی لوکس تری هستند و این محصولات برترین طراحی زیباشناختی و کاربردی را گردهم می آورند تا حسی از پیچیدگی را به تمام زمینه های تجربه کاربری اضافه نمایند. لوازم ممتاز ال جی سیگنچر با تلفیق یکپارچه فرم و عملکرد، کیفیتی جاودانه دارند که فراتر از گرایش یا سبک خاص دکوراسیون داخلی است و مشتریان را از سراسر دنیا به خودش جذب می نماید.

طراحی منسجم باعث ایجاد نام تجاری جاودانه می گردد

توانایی فراوری یک زبان زیباشناختی یا طراحی منسجم و یکپارچه هنگام ایجاد یک تصویر برند ثابت و قابل تشخیص، برای پرورش میراثی ماندگار برای یک برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اینیونگ هوانگ متخصص طراحی در تیم طراحی ال جی سیگنچر نیز به همین دلیل اظهار داشته:

به وسیله طراحی، ما به برند اجازه می دهیم تا با مشتریان خودش صحبت کند. بخشی از کار ما این است که با رعایت یک درون مایه و شیوه بصری خاص در همه لوازم خانگی، درک فلسفه منحصربه فرد برند حاکم در تمام محصولات را برای مشتریان آسان تر کنیم.

برند ال جی سیگنچر از زمان شروع به کار خودش در سال 2016 میلادی، توانسته زیبایی را در محصولات خودش پرورش بدهد و روی ارائه تجربیات فوق العاده به مشتریان خودش متمرکز گردد. این تجربیات نیز با اتحاد عناصری که چه از نظر سبک متمایز و چه از نظر هویت برند یکپارچه هستند، تحقق پیدا می نماید که شامل عملکردی چشمگیر، ویژگی های کاربر محور و مواد با کیفیت بالا است.

در سال 2014 میلادی، کمیته طراحی برند ال جی سیگنچر با هدف پرورش نوآوری طراحی محور شکل گرفت. این کمیته نیز رویکرد اول طراحی بعدا توسعه را ارائه داد که در آن موقع واقعا پیشگامانه بود و این درحالی بود که اولین نسل از محصولات ال جی سیگنچر در نمایشگاه CES 2016 به صورت دنیای عرضه شدند. این برند انحصاری ال جی به میراث خودش وفادار مانده و همچنان به عنوان برندی پیشگام در بازار لوازم خانگی مجلل شناخته می گردد.

محصولات نسل اول ال جی سیگنچر طراحی تمیز و پیچیده ای را با فناوری های پیشرفته ترکیب نموده بودند. اولین نسل ماشین لباسشویی ال جی سیگنچر کاملا فاقد دستگیره ها و دکمه ها بود و ظاهری ظریف و مینیمالیستی را به نمایش گذاشت که همچنان نشانه شاخص از لوازم خانگی متمایز این برند به شمار می رود.

ویژگی های در حال تحول، فلسفه تغییرناپذیر

در حالی که تعهد برند ال جی سیگنچر به طراحی جادوانه بدون تغییر به جای مانده اما تفسیر آن از سطح لوکس بودن ارتقاء پیدا نموده و بر همین اساس نیز محصولات ارائه شده به طور مداوم در حال تغییر و مجلل تر شدن هستند. در نمایشگاه CES سال جاری، نسل دوم محصولات ال جی سیگنچر با موضوع Live Beyond رونمایی شدند که چشم اندازی زیبا از زندگی لوکس را ارائه می دهند و هر آنچه که این برند را بسیار برجسته و عالی نموده را یک گام بیشتر به جلو می برند.

نسل تازه محصولات ال جی سیگنچر مطابق با مینیمالیسم نسل اول هستند اما رنگ ها، مواد و پرداخت های تازه و شیکی به آن ها اضافه شده و می توان از بین آن ها انتخاب کرد. افرادی که در پی فناوری های پیشرفته و طراحی ارتقاء یافته هستند نیز می توانند از این محصولات تازه بهره ببرند. به عنوان مثال، یخچال فریزر چهار درب فرانسوی ال جی سیگنچر از ویژگی Dual InstaView بهره می برد که تجربه کاربری را ساده تر و راحت تر می نماید.

طراحی برجسته فراتر از دورانی رفته که در ابتدا تصور می شد و بر روشی که مردم برای نسل های مختلف زیبایی را ارزیابی می کردند و از آن لذت می بردند، تأثیر گذاشته است. ال جی سیگنچر یک برند نمادین با زیبایی شناسی جاودانه است که طراحی لوازم خانگی را از نو تعریف نموده است و هرگز از ارائه نوآوری های مشتری محور دست نخواهد کشید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1605

به "آنالیز طراحی های مشتری محور برند LG SIGNATURE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طراحی های مشتری محور برند LG SIGNATURE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید