این مرد با یک گاری دستی و 99 گوشی در گوگل مپس ،ترافیک جعلی به راه انداخت و جنبه مهمی از داده ها و نقشه ها را رو کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، احتمالا در شبکه های اجتماعی تصاویر و ویدیوی مردی را دیدید که به اصطلاح عام و البته اشتباه، گوگل مپس را با 99 گوشی هک نموده و ترافیک جعلی و مصنوعی در یکی از خیابان های برلین ساخته است.

این مرد با یک گاری دستی و 99 گوشی در گوگل مپس ،ترافیک جعلی به راه انداخت و جنبه مهمی از داده ها و نقشه ها را رو کرد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

داستان از این قرار است که هنرمند شناخته شده ای به نام سیمون ورکرت در خیابان های برلین آغاز به قدم زدن می نماید و البته یک گاری قرمز رنگ مملو از گوشی روشن و متصل به گوگل مپس را همراه خود می کشد.

هر جهتی که می رود و وارد هر خیابانی می گردد؛ گوگل مپس یک خط قرمز به معنای ترافیک شدید روی نقشه نشان می دهد و مردم مجبور می شوند از خیابان ها کناری عبور نموده و جهت خود را تغییر دهند. روشی جالب برای خلوت کردن یک خیابان و به اشتباه انداختن گوگل مپس.

دقت کنید این 99 گوشی روشن، به اینترنت متصل و اپلیکیشن گوگل مپس را باز نموده بودند. موضوعی که در تصاویر هم کاملا تعیین است. به همین دلیل، گوگل مپس این گوشی های دایم در حال حرکت آهسته را خودروهایی در ترافیک سنگین تشخیص می دهد.

ورکرت در توییتر می گوید: با حرکت دادن گوشی های تلفن همراه در خیابان می توان ترافیک مجازی ایجاد کرد تا اپلیکیشن های جهتیابی خودروها را به جهتهای دیگر راهنمایی نمایند. به زبان دیگر، می توان به همین راحتی یک ترافیک واقعی در بخشی از شهر درست کرد.

ورکرت به نشریه مادربورد هم گفته است این حرکت یا هک نشان می دهد در چه جهانیی زندگی می کنیم و چگونه داده ها می توانند روی امور روزانه ما مثل عبور از خیابان ها و ترافیک تاثیرگذار باشند. باید بدانیم به چه چیزهایی اعتماد کردیم و فناوری در کنار همه امکانات و راحتی که دارد؛ چه ضعف ها و چالش هایی ایجاد می نماید.

داده ها عین جهان واقعی هستند

این هنرمند می گوید برای نشان دادن تاثیر واقعی داده ها در زندگی ما، 99 گوشی اندرویدی را اجاره و سیم کارت هایی با قابلیت اتصال به داده خریداری نموده و روی آن ها نصب می نماید. او یک تا دو ساعت را در یک خیابان قدم زده یا وقت می گذراند تا ترافیک ایجاد کند. تصور اولیه او این طوری که در یک مدت زمان کوتاهی می توان مدل ترافیکی نقشه های گوگل را تغییر داد.

ورکرت به جمله معروف آلفرد کروزیسکی اشاره می نماید که نقشه قلمرو نیست … بلکه نسخه دیگری از واقعیت است.

ورکرت می گوید: داده ها همواره به چیزی که ارائه می دهند،؛ ترجمه خواهند شد و داده های خنثی نداریم. عکس ها، فهرست ها، گراف ها، و نقشه ها همگی نشان دهنده داده هایی هستند و تفسیرهایی به همراه دارند. داده ها همواره با یک هدف خاص جمع آوری می شوند و شاید هم ترکیبی از چند هدف مانند مردم، پول، دولت ها، تجارت و فناوری.

ورکردت به همه جهان نشان داد چگونه داده ها و نقشه ها می توانند روی جهانی واقعی تاثیرگذار باشند. نقشه ها یک ابزار قدرتمند هستند و می توانند تبدیل به یک قدرت سیاسی یا نظامی برای تغییر قلمروی یک سرزمین و دولت شوند. می توانند اختلافات طبقاتی و اجتماعی را دستخوش تغییر نمایند یا به آن ها مآغازیت ببخشند.

داده ها عینی نیستند و نقشه ها سوگیری دارند. داده ها خود جهان واقعی ما هستند و باید فراموش کنیم این داده ها و اعداد فقط نمایان گر الگویی از جهان هستند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 141

به "این مرد با یک گاری دستی و 99 گوشی در گوگل مپس ،ترافیک جعلی به راه انداخت و جنبه مهمی از داده ها و نقشه ها را رو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد با یک گاری دستی و 99 گوشی در گوگل مپس ،ترافیک جعلی به راه انداخت و جنبه مهمی از داده ها و نقشه ها را رو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید