اصلاح قوانین مدارس غیر دولتی؛ اولویت آموزش و پرورش

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است.

اصلاح قوانین مدارس غیر دولتی؛ اولویت آموزش و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد محمودزاده گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی باید مدارس غیر دولتی را همچون مدارس دولتی ببیند؛ چرا که این مدارس به عدالت آموزشی یاری قابل توجهی نموده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر می دارند.

محمودزاده با بیان این که چند برنامه اصلاحی در دستور کار قرار دارند، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که به وسیله مراجع قانونی در حال پیگیری است. برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوز ها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.

به گفته محمود زاده بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است؛ بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها همچون دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی.

بیش از 18 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارند که یک میلیون و 870 هزار دانش آموز در آن ها تحصیل می نمایند و تقاضای افزایش فعالیت های پرورشی و فرهنگی دارند.

230 هزار دانش آموز در منطقه ها آزاد تجاری حضور دارند که اکثریت آن ها در منطقه ها محروم هستند و احتیاج به حضور مشاور دارند. در 3350 مدرسه هیئت امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1471

به "اصلاح قوانین مدارس غیر دولتی؛ اولویت آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح قوانین مدارس غیر دولتی؛ اولویت آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید