اجرای طرح مصون سازی بچه ها مقابل اعتیاد در زنجان

به گزارش مجله لیست پیوند، طرح مصون سازی خانواده محور بچه ها زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور در زنجان اجرا می گردد

اجرای طرح مصون سازی بچه ها مقابل اعتیاد در زنجان

به گزارش ، گل نساء آقا محمدی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: اجرای برنامه های مصون سازی بچه ها زیر سن دبستان به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در طرح های پیشگیری از اعتیاد است که در این برنامه در هر مهد کودک 30 نفر از والدین در هر مرحله طی 12 ساعت تحت آموزش های لازم قرار می گیرند.

آقا محمدی با بیان اینکه، بر این اساس امسال هشت مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند،اضافه نمود: طی سال گذشته قریب به 240 نفر از والدین تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که در امسال نیز این طرح آغاز شده و تا انتها بهمن امسال ادامه خواهد داشت.

او مصون سازی بچه ها در برابر خطرات اعتیاد، ارتقای کیفیت زندگی آن ها در سنین بالاتر از جمله اهداف اجرای این طرح است که در این میان آموزش ارتقای بهداشت و سلامت روان، مهارت های زندگی، تاب آوری، مهارت های تصمیم گیری و مهارت های حل زندگی است که در ابتدا به والدین و مربیان در این طرح آموزش داده می گردد تا این آموزش ها به بچه ها ارائه گردد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نحوه تعامل والدین، فرزندپروری و مهارت های ارتباطی زمینه ساز پیوند مستحکم اعضای خانواده و کاهش آسیب ها است، گفت: روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی است، از این رو، آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی به افراد در این سنین با هدف مجهز شدن آن ها به مهارت های زندگی بسیار ضرورت دارد.

آقا محمدی اعلام نمود: اگر چنانچه احتیاج های اولیه به ویژه عاطفی و ارتباط والد، فرزندی تقویت گردد به همان میزان گرایش به اعتیاد کاهش می یابد.

او یادآور شد: معاونت امور پیشگیری بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های علمی آحاد جامعه در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها و مشاوره های روانشناختی محسوب می گردد، اقدامات متعددی را انجام داده است.

ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 37

به "اجرای طرح مصون سازی بچه ها مقابل اعتیاد در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مصون سازی بچه ها مقابل اعتیاد در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید