اجرای طرح آبخیزداری در کلاته ملا فرومد میامی

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طرح آبخیزداری کلاته ملا فرومد این شهرستان رو به اتمام است، گفت: این طرح هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای طرح آبخیزداری در کلاته ملا فرومد میامی

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی رضایی گفت: طرح آبخیزداری کلاته ملا فرومد میامی با حجم 25 هزار و 660 مترمکعب رو به اتمام است و برای این طرح که شامل ساخت سنگ و ملات می شود تا به امروز بیش از 21 میلیارد ریال از اعتبار استانی هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح را بالای 90 درصد خواند و اضافه کرد: با توجه به نقش و اهمیت توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری در غالب اعتبارات استانی و ملی در سطح شهرستان با جدیت بیشتری در حال پیگیری و اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طرح های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش ها برای مدیریت صحیح منابع آب وخاک به شمار می رود، اظهار کرد: در واقع هدف از اجرای طرح های آبخیزداری تقویت سفره های آب زیرزمینی، حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابان زایی، سیلاب و خاک است.

رضایی بابیان اینکه عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی که اجرای آن ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود، اعلام نمود: این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از خسارت احتاقتصادی در اراضی کشاورزی روستای کلاته ملا فرومد بسیار اثرگذار است.

وی بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در سطح 500 هکتار مراتع کلاغ آشیان-سنگاب بزآهو-ماه جمال و ثم صادق شهرستان میامی در حال اجرا است، اضافه کرد: بهبود و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی شهرستان مهم ترین هدف طرح است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه در این طرح تلاش شد تا از گونه های مقاوم و سازگار بومی نظیر باریجه، درمنه دشتی، سکاله، اسپرس و قیچ استفاده شود، اضافه کرد: این گونه ها علاوه بر بهبود شرایط معیشتی دامداران و بهره برداران، موجب ذخیره مؤثرتر نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش و تخریب عرصه های طبیعی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 165

به "اجرای طرح آبخیزداری در کلاته ملا فرومد میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آبخیزداری در کلاته ملا فرومد میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید