آمریکا نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت

به گزارش مجله لیست پیوند، وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست های ایران هراسانه اش، نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت.

آمریکا نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای، کشورهایی از جمله ایران، برمه، چین، اریتره، کره شمالی، پاکستان، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را دوباره تحت قانون بین المللی آزادی ادیان سال 1998 در فهرست کشورهایی که مدعی است مرتکب تخطی های جدی از آزادی ادیان شده اند، قرار داد. ایران سال 2018 هم از سوی آمریکا در این لیست قرار گرفته بود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در این باره نوشت: آمریکا همواره به تحکیم تعهد خود نسبت به آزادی ادیان ادامه داده و خواهد داد. هیچ کشور، نهاد، یا فردی قادر نخواهد بود بدون معافیت از مجازات، به آزار مردم با ایمان بپردازد. این اقدام در زمینه آزادی ادیان نشان می دهد که هرگاه ایمان مورد حمله قرار گیرد، ما وارد عمل خواهیم شد.

این ادعای آمریکا در حالی مطرح می گردد که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل حقوق بشری گفت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی به عنوان یک حوزه متمدنانه منتقل نموده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در دنیا نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد.

موسوی اضافه کرد: وزرای امور خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفت وگو و احترام هستند در حالیکه آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 23

به "آمریکا نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید